Keďže slovenské postupy dosť kopírujú IFRS, skús sa pozrieť na príslušné ustanovenia IFRS.
Pokiaľ viem, v IFRS sa zákaznícky kmeň identifikuje ako samostatné nehmotné aktívum, ktoré sa odpisuje - predsa len, podpísané zmluvy časom strácajú na atraktivite.
Osobne si myslím, že takéto aktívum by si mala vykázať samostatne. Goodwill (negatívny goodwill) je vlastne len akýsi neidentifikovateľný rozdiel
Ďalšia vec - skús sa poradiť s auditormi. Podľa mňa nie je na škodu, ak aj v prípade, že nemáte povinný audit, tak na túto jednorázovú záležitosť si najmete nejakú dôveryhodnú auditorskú spoločnosť - nemusí to byť nutne z veľkej štvorky (Deloite, Ernst-Young, PWC, KPMG), ale nejaká väčšia slovenská. Ide tu v podstate aj o daňovú uznateľnosť niektorých výdavkov v budúcnosti, a vždy je lepšie, ak sa na to pozrie aj niekto nezávislý.