Zavrieť

Porady

Reklamácia tovaru s montážou - mám povinnosť demontovať a zaslať výrobcovi?

avv

avv je offline (nepripojený) avv

avv
Objednali sme si detské hojdačky. Faktúra bola vystavená na fyzickú osobu. V cene bola doprava aj montáž. Po 2 mesiacoch začali hrdzavieť retiazky na hojdačkách, tak sme ich reklamovali. Má právo predávajúci požadovať od nás, aby sme my retiazky demontovali a zaslali na posúdenie? My trváme na tom, aby to prišli opraviť na mieste, alebo aby nemuseli chodiť (je to 100km), aby zaslali nové, že staré im zašleme späť. Z foto je hrdzavenie zrejmé, nechceme hojdačky na dlhší čas odstaviť, sú na verejnom priestranstve. Môžem dať podnet na SOI?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    misoft

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Nuž - tovar ako tovar. Pripomeň "expertom" fakt, že ak sa reklamuje do 12 mesiacov od kúpy, nesmú reklamáciu zamietnuť bez odborného posudku a pokiaľ sa chyba vyskytne do 6 mesiacov od kúpy - považuje sa to za výrobnú chybu (chyba výrobku, materiálu už pri kúpe tovaru)
    http://www.zakonypreludi.sk/zz/2007-250 §18
    http://pravaspotrebitela.sk/index.ph...hures&itemid=9 ods. 3 state "Ako reklamovať"
    Ďalej ich upozorni na fakt, že ich vyjadrenie "odoslať na posúdenie" má malú oporu v zákone (povedal by som - skoro žiadnu), že pre vybavenie reklamácie budeš mať finančné náklady (mimochodom - máš v tom prípade nárok i na ne) a že to môžeš riešiť i cez SOI.

    Keďže pri kúpe bola účtovaná montáž - teda odborné zostavenie - v tom prípade by v rámci reklamácie mali ONI riešiť výmenu - vraví sa tomu záručný servis. Takže ich upozorni i na tento fakt.
    avv Vada je zjavná, len sa vyhýbajú. Sú od nás 100km, preto chcú toto - vedia, že my to neakceptujeme. Ja len neviem nájsť v tom zákone oporu, že keďže tam bola montáž, tak by mali reklamáciu vybaviť na mieste.

    Reklamácia tovaru s montážou - mám povinnosť demontovať a zaslať výrobcovi?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.