Zavrieť

Porady

doklady pred zacatim zivnosti

Ahoj mam dotaz,vlastne dva...
Prvy ako je to nakladmi pred začatím živnosti,ktore mozem dat do uctovnictva.Benzin,notar....... . A aký spätný datum tam moze byt.?
Druhy ako mam dat do uctovnictva otcovo auto tak aby do bol aj voci mne dobre ale aby som zase otcovi nezvýsil dan.Otec pracuje ako radovi zamestnanec a prijem ma do desat mes.? a co tam vlastne sa uctuje
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Luckasari je offline (nepripojený) Luckasari

    Luckasari
    Milí poraďáci,
    ako účtujete výdavky, ktoré vznikli pred začatím živnosti? cez uzávierkové doklady? alebo cez interné doklady? majú mať takéto výdavky vplyv na pohyb v pokladni?
    Ďakujem.

    m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

    som m.hladka
    Na začiatku živnosti podľa mojich skúsenosti a podľa logiky môžeš dať do účtovníctva ako zriaďovacie náklady, kolky, overenie podpisov u notára, rozmn.služby - to čo súvisi s tvojím podnikaním, aj cestovné ale nie s autom - benzín, pretože ho ešte nemáš vo firme zaevidované, ale napr. ak cestuješ do väčšej vzdialenosti - cestovné lístky. Dátum by mal byť vlastne od zakúpenia kolkov, alebo podania žiadosti o ŽL na vn.úrade.