Zavrieť

Porady

Zmena rezidencie počas roka a daňové priznanie

Prosím vás vie mi niekto poradiť, zamestnanec pracova od 1.1. do 30.4. na slovensku a dosahoval prájmy podľa § 5. V máji odišiel do kanady, kde záskal štatné občianstvo a tiež pracuje ako zamestnanec. Na Slovensku podá len daňové zo slovenských príjmoch? či priznáva tu aj príjem z Kanady? alebo spraví daňové priznanie na Slovensku a toto doloží v Kanade? ďakujem za každú pomoc
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Je potrebné určiť daňovú rezidenciu, aby bolo jasné kde podáva DP z celosvetových príjmov. Pozri zmluvu o zamedzení dvojitého zdanenia s Kanadou. Ako postupovať v tomto prípade by ťa mali informovať na finančnej správe - zadaj dopyt.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    bankacik Zadala som dopyt a odpovedali mi vseobecne ze si to musi urcit sam danovnik. Ale na slovensku ma aj pridelene aj dic lebo prenajima byt ale v kanade sa zdrziava viac ako 183 dni a tam ma aj byt v prenajme aj stred zaujmov. Prosim poradte mi ao by ste to vy riesili dakujem
    avalik no nech sa teda rozhodne kde je pre neho vyhodnejsie podat DP z celosvetovych prijmov ... lebo DP na SK musi podat tak ci tak a v Kanade, predpokladam tiez,