ty ako účtovník nemôžeš na konateľovi, spoločníkovi vymáhať nič, čo sa týka peňazí (samozrejme okrem svojej faktúry). Môžeš žiadať napr. zmluvu o pôžičke, môžeš navrhnúť zápočet pohľadávok a záväzkov (355 a 365) ale účtuješ len s jeho vedomím a súhlasom.
Ja sledujem účet 355 a 365 a snažím sa mať len jeden z nich, to zn., že ak evidujem záväzok, tak následne pohľadávku radšej zaúčtujem priamo na účet 354MD a tým znížim zostatok. Pokiaľ zostatok 365 by sa zmenil na aktívny, tak účtujem na 355. Využívam aj pokladnicu - priebežne urobím podľa potreby "vyúčtovanie" a zaúčtujem bud VPD alebo PPD a vyrovnanie príslušného účtu.
Tomuto však predchádza komunikácia s klientom a jeho súhlas.