Zavrieť

Porady

Ubytovanie na pracovnej ceste a odpočítanie DPH

Vzhľadom na rozdielne názory aj tu v niektorých diskusiách nie som si istý, či je správne, ak pri pracovnej ceste zamestnanca (v našom prípade konateľ, nevystavuje si CP, jedná sa iba o ubytovanie) si uplatňujeme odpočet DPH iba pri dokladoch, ktoré majú všetky náležitosti faktúry podľa zákona o DPH. Teda zjednodušené doklady bez týchto údajov použiť nemôžeme.
Ohľadom výkladu tohto problému som našiel "Zápis z 11. zasadnutia Komisie na zabezpečenie jednotného metodického výkladu za oblasť dane z pridanej hodnoty konaného dňa 29. júna 2010", kde sa píše: "Zamestnávateľ má právo na odpočet dane, ak vo svojom mene a na svoj účet prijal plnenia poskytnuté iným platiteľom dane, ktoré súvisia s pracovnou cestou zamestnanca. Faktúra musí byť vyhotovená pre zamestnávateľa. Podmienky: faktúra za poskytnutie služby je vyhotovená na zamestnávateľa (IČ DPH zamestnávateľa). "

Neviete či sa na tom niečo nezmenilo a či sa stále pre odpočítanie DPH v tomto prípade nemôžu použiť doklady z ERP bez náležitostí faktúry (ani do 100 EUR)? Vďaka za odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Ubytovanie na pracovnej ceste a odpočítanie DPH

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.