Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Žiaci rozdelení do skupín na hodine cudzieho jazyka sú spojení a 1 učiteľ učí spojenú triedu a 2. ide zastupovať za chýbajúceho učiteľa na úplne iný predmet. Je to v poriadku?
Naposledy upravil ivka70 : 14.05.15 at 15:15Dôvod: Vratenie aj nazvu otazky
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
Z hľadiska BOZP je to určite v poriadku. Je to mimoriadne patrenie a nie trvalý stav.
Alebo by žiaci v triede kde chýba učiteľ mali byť celú hodinu bez dozoru? Len preto, aby si ty nemusel/la strpieť na hodine viac žiakov?
squirelĎakujem za odpoveď, práve o toto mi išlo, že sú voľní učitelia a hodiny sa spájajú, kvôli šetreniu peňazí. Nejde iba o mimoriadnu situáciu, ale skôr už o pravidlo.
logomaniaEšte je dôležité, že koľko žiakov je na hod. cudzieho j., ak sú spojené obidve skupiny - môže ich byť max 17.
Podrobnejšie o rozdelení tried na skupiny a zriaďovaní skupín upravuje v § 15 vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 320/2008 Z. z. o základnej škole v znení vyhlášky č. 224/2011 Z. z.:
(1) Počet skupín a počet žiakov v skupine sa určí spravidla podľa priestorových, personálnych a finančných podmienok školy, podľa charakteru činnosti žiakov, podľa náročnosti predmetu s ohľadom na požiadavky ochrany zdravia a bezpečnosti práce.
(2) Na vyučovanie predmetu náboženská výchova alebo etická výchova možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 20. Ak počet žiakov v skupine klesne pod 12 žiakov, možno do skupín spájať aj žiakov rozličných ročníkov. Ak si žiak vyberie predmet, navštevuje ho bez zmeny počas celého školského roka.
(3) Na vyučovanie predmetu cudzí jazyk možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 17.
(4) Na vyučovanie predmetov informatika a informatická výchova možno triedu rozdeliť na skupiny, ktoré sa napĺňajú do počtu najviac 17 žiakov.
(5) Telesná výchova sa v prvom ročníku až štvrtom ročníku vyučuje pre chlapcov a dievčatá spoločne. Triedy na druhom stupni školy sa delia alebo spájajú na skupiny chlapcov a skupiny dievčat toho istého ročníka. Najvyšší počet žiakov v skupine je 25. Ak počet žiakov v skupine klesne pod 12 žiakov, možno do skupín spájať aj žiakov rozličných ročníkov.
(6) Na vyučovanie predmetov svet práce a technika možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 17.
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v § 3 ods. 4 uvádza: Rozsah, v ktorom pedagogický zamestnanec vykonáva priamu vyučovaciu činnosť a priamu výchovnú činnosť (ďalej len "základný úväzok"), a podrobnosti s ním súvisiace ustanoví vláda Slovenskej republiky nariadením vlády Slovenskej republiky. Riaditeľ školy alebo riaditeľ školského zariadenia (ďalej len "riaditeľ") určí
týždenný rozsah hodín priamej výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogickému zamestnancovi (ďalej len "úväzok") najviac na obdobie školského roka; v zariadeniach s celoročnou prevádzkou alebo nepretržitou prevádzkou riaditeľ určí úväzok pedagogickému zamestnancovi najviac na obdobie kalendárneho roka.
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov v ustanoveniach v § 43 uvádza náležitosti pracovnej zmluvy, v § 47 povinnosti zamestnávateľa vyplývajúce z pracovného pomeru a v § 54 o zmene pracovných podmienok dohodnutých v obsahu pracovnej zmluvy.
Môžu sa spájať delené hodiny kvôli zastupovaniu na inom predmete?