Zavrieť

Porady

Zaruka na prislusenstvo a bateriu

Dobry den,

kupil som si notebook, po case mi prestal fungovat, tak som ho vratil reklamovat.
Oni ho poslali do autorizovaneho servisu vyrobcu.
Odpisali mi, ze vadna je bateria a nabijacka, ze na toto sa zaruka od vyrobcu nevztahuje. Ako konat? Ved predsa zaruku mi poskytuje predajca a nie vyrobca nie?

Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Pozor, na niektoré časti NB výrobca môže dať inú záruku. Napr. pre batérie, nakoľko sa to považuje ako spotrebný materiál môže byť záruka od 6 mes. do 1 roka. Ale nabíjačka - tá ma ako súčasť NB záruku 2 roky. Pokiaľ si však reklamoval do 6 mesiacov od dňa kúpy - nemá pravdu ani jeden, pretože sa to zo zákona považuje ako výrobná vada. Okrem toho - do 12-tich mesiacov ti môžu zamietnúť reklamáciu len na základe ODBORNÉHO posudku! Inak porušujú zákon na ochranu spotrebiteľa.
    Zo zákona (i podľa nariadenia EÚ) je všeobecná záručná doba 24 mesiacov.
    http://www.zakonypreludi.sk/zz/2007-250 §18 ods.7
    (7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
    Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
    Ak spĺňaš niečo z toho (6 mesiacov resp. 12 mesiacov) - upozorni predajcu (pretože s nim si v obchodnom vzťahu a u neho uplatňuješ reklamáciu) na to, že porušuje zákon a budeš to riešiť podaním podnetu na SOI http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podne...a-ziadosti.soi, prípadne i právnou cestou (súdom).
    Nedaj sa odbiť.

    Zaruka na prislusenstvo a bateriu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.