Zavrieť

Porady

Ako sa vysporiadať so zákazníkom, ktorý prišiel reklamovať mechanicky poškodený tovar?

Dobrý deň.
Rozhodol som sa,ˇže si zistím viac informácií, keďže doba je zlá a špekulantov pribúda. V poslednej dobe sa množia prípady, keď zákazníci prinesú na predajňu zjavne mechanicky poškodený tovar a trvajú na tom, že ho musím prijať na reklamáciu. Či už sa jedná o rozbitý displej na mobilnom telefóne (tam je to docela zjavné), alebo o poškodené púzdra na telefóny. Je jasné že plastová úchytka sa sama od seba nezlomí a rovnako je jasné že púzdro používané 1 rok, nebude vyzerať, akoby ho kúpili včera. Čo v takom prípade teda robiť? Môžem neprijať tovar na reklamáciu z dôvodu mechanického poškodenia, alebo takúto reklamáciu vybaviť musím, aj keď je jasné, že reklamácia bude zamietnutá a predajca utŕpi stratu v podobe nákladov na poštovné a podobne. Vopred ďakujem, za všetky vaše rady a názory.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Tovar v zaruke musis prijat.
    Do 12 mes.od kupy nemozes zamietnut reklamaciu bez vyjadrenia znalca. Po tejto dobe mozes navrhnut zaznikovi (a poskytnut zoznam znalcov v obore) ,aby si tovar dal sam do skusobne na vyjadrenie. Ak znalec posudi,ze s jedna o zavadu tovaru,musis zakaznikovi preplatit naklady spojene so znal.posudkom.

    http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/
    Aethius cize puzdro zlomene na polovicu...kde je na prvy pohlad jasne, ze ide o mechanicky poskodeny tovar zakaznikom, musim prijat na reklamaciu??? s tymto systemom nieje nieco v poriadku....
    samozrejme toto dodrziavam, ale vznikaju tym zbytocne naklady...
    arizona Ale niekedy sa moze jednat o vadu v materiale,nie vzdy je naozaj na vine zakaznik.Ak sa napr.zlomi to puzdro do 6.mesiacov od kupy,tak sa to definuje ako vyrobna vada. Aj ked ty si myslis,ze ju to poskodil zakaznik. Na to sluzi znal.posudok,aby to vyhodnotil znalec.

    dmc je offline (nepripojený) dmc

    dmc
    citujem "Môžem neprijať tovar na reklamáciu"
    -NIE nemôžeš.

    ........predavas tovar - riesis reklamacie a nepoznas co mozes a nemozes. Nie so systemom ale s tebou ako predajcom nieje nieco v poriadku.

    Ako sa vysporiadať so zákazníkom, ktorý prišiel reklamovať mechanicky poškodený tovar?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.