Zavrieť

Porady

Ako osetrit v zarucnom liste, aby si zakaznik nemohol narokovat extremne naklady v pripade reklamacie?

Ahojte, asi pred rokom sme zacali s opravou isteho typu suciastok na autach. Na vsetko davame zakaznikom dvojrocnu zaruku a zatial sme mali minimum reklamacii. Avsak stali sa dva pripady, ked sa kvoli chybe nasej suciastky auto zastavilo a zakaznik si zavolal odtahovku, aby ho dotiahli do servisu. Nasledne chceli aby sme uhradili aj cenu odtahovky v ramci reklamacie (pricom auto dotiahol az z nemecka-500€).
S odstranenim reklamacie nemame problem-dame novu suciastku / opravime / vratime peniaze. Ale tato odtahovka je strasne variabilne riziko, nikoho nechceme ukratit, ale neviem si predstavit, ze vyrobcovia inych suciastok by hradili taketo naklady v pripade reklamacie. Takisto neviem nijako zistit ci toho zakaznika naozaj dotiahli z nemecka alebo susednej dediny...
Preto sa chcem spytat, ako by sa to dalo osetrit napr. v zarucnom liste (a obchodnych podmienkach na webe), aby sme boli "kryty" pred takymto extra nakladom v pripade reklamacie.
Vopred dakujem za dobre napady
5 komentárov     zbaliť
taiko neplati odtahovku poistovna? Teda aspon v NL poistovna plati odtahovku do najblizsieho servisu. Aj v zahranici. Sk poistovne take nemaju?
arizona Ved ziadaj od zakaznika dokaz,ze auto bolo odtiahnute z daneho miesta,napr.nejaky doklad od miestnej policie. Ked chce zakaznik preplatit skodu,tak on musi dokazovat,ako a kde mu vznikla! Asi by som na tvojom mieste dala do zar.listu prave to,aby dolozil doveryhodny doklad svojho tvrdenia.
arizona @taiko...myslim, ze maju. Ja mam tuto http://www.uniqa.sk/home/sluzby/asis...luzby/auto.php
lujza.j ja len tak okrajovo...mimo témy....NIKDY nepotrebovať odťah....mám PZP,HP v uniqe.....na 2ks aut,čiže 4x poistka...potrebovala som konec japonec
Jakubec taiko, aj keby zaplatila odtahovku poistovna, ta by si nasledne od toho, kto predajom nekvalitnej suciastky sposobil skodu pytala nahradu skody. Je jedno, ci zaplati odtahovku zakaznik a ten si ziada preplatit skodu, alebo zakaznikovi to zaplati poistovna a ta si nasledne takisto uplatni nahradu skody. Kazdopadne, ten, kto si uplatnuje nahradu skody musi preukazat, ze skoda nastala, aka je jej vyska a ze vznikla tym, ze suciastka bola vadna.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Nuž - odporúčam ti prečítať http://www.zakonypreludi.sk/zz/2007-250 §18 ods.7!
    "Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť."
    Je predsa logické, že ak sa to potentuje na ceste, že si nebude svoje auto vlastnoručne tlačiť. Dá si ho odtiahnuť. A ceny odťahov? Dá sa to zistiť. Zavoláš do servisu, kde to odtiahli, spýtaš sa odkiaľ-kam ťahali a koľko pýtali. Cena pár centov za hovor. Ak by si uplatňoval napr. 500€ za odťah (a v skutočnosti by cáloval 50€! - tak by si v tomto prípade tpúto časť reklamácie zamietol - dôvod - zákazník podvádzal, úmyselné poškodenie by si tam hodil - a bol by v pérdeli!
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    pineta Dakujem, toto vsetko som uz cital- len je nelogicke ze pri tom istom tovare mozu mat dvaja zakaznici rozdielne naklady kt. su potrebne na odborne posudenie (jeden si nezavola odtahovku vobec, druhy si auto prepravi 500km do svojo servisu-500€ navyse)...toto by som potreboval zjednotit...
    misoft Písal som i vyššie i nižšie) Over si sumu a pozor na vychcancov.
    Priemer je cca 1€/km i s manipuláciou (naložením).
    Vyhľadaj si odťahové služby a ich cenníky a porovnaj. Budeš sa veľmô diviť, aké sú ceny.
    pineta Ja nemam problem s tym ze by ma klamali s cenami, ja to potrebujem vyriesit jednotne...jednoducho aby som bud nemusel platit odtahovku alebo platil fixnu sumu pre vsetkych...
      zbaliť

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Neda sa ta odtahovka riesit nejakou poistkou? Bud zakaznikovou,alebo tvojou?
    Mna kebyze necha niekde auto,tak by som volala zdarma odtahovku,ktoru mam v ramci poistenia vozidla.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Holka - stretol som sa s takými vychcancami..... Dal si auto odtiahnuť 30 km a akože odrazu to bolo 300km. Tí čo mu mali nahradiť ten odťah - to neoverovali, rovno zacálovali.
    pineta Bohuzial nie kazde PZP poskytuje odtahovku zadarmo (iba ak si zaplati clovek navyse sluzby ).. a neviem ci existuje poistenie podnikatelov kt. by zahrnalo nieco taketo. A zase by tu bol problem nerovnosti-pri tom istom tovare mozu mat dvaja zakaznici rozdielne naklady kt. su potrebne na odborne posudenie (jeden si nezavola odtahovku vobec, druhy si auto prepravi 500km do svojo servisu-500€ navyse)...toto by som nevysvetlil ziadnej poistovni..
    arizona Nerozumiem jednej veci. Clovek si u teba kupi suciastku..a ked ho po nejakom case niekde necha auto,ako laik vie, ze prave ta suciastka je na vine? Alebo len skusa? Ako ti vie dokazat,ze chyba bola u teba a tebou predanej suciastky?
    pineta No, bohuzial pri tejto suciastke aj lajk na 90% vie ze kde je problem. Jedna sa o komponenty pre vzduchove podvozky-takze ak sa daco pokazi tak sa auto "skloni" na niektoru stranu..a pri niektorych typoch aut sa s tym neda velmi ist dalej v takom stave
      zbaliť

    viktorviktor je offline (nepripojený) viktorviktor

    viktorviktor
    osobne by som mu dal velké gulové, maximálne tak novú súčiastku v rámci reklamnej kampane, veď je to choré, predávam súčiastku nie celý výrobok, nech prinesie čo kúpil a reklamácia bude vybavená v rámci zákona, § 18/7 sa vzťahuje na súčiastku ak by bola odmietnutá reklamácia, najskôr mal reklamovať súčiastku a po odmietnutí si ju mohol priniesť na odborné posúdenie hoci aj helikoptérou ak by preukázal účelne vynaložené prostriedky
    /kúpim nie originál špice na bicykel na Slovensku, v Austrálii sa špic zlomí a poškodí koleso, bicykel dám prepraviť letecky k môjmu servisákovi, môžem žiadať cenu letenky od predajcu špicov?/
    pineta v podstate tu si oni nepytaju účelne vynaložené prostriedky po odmietnuti, ale uz naklady kt. su potrebne na to aby sa suciastka dostala k nam. A ak spravne chapem zakon, tak predavajuci by mal uhradit naklady spojene s reklamaciou (co je v 99% pripadov iba postovne za balik). Lenze tu aby mi to vedeli poslat , tak je potrebne aby sa to dostalo do servisu a demontovalo- takze je otazka ci musim vobec hradit odtahovku a demontaz+montaz, alebo naozal len to postovne... v zakonoch som nenasiel zatial nic co by to jasne vysvetlilo...

    Ako osetrit v zarucnom liste, aby si zakaznik nemohol narokovat extremne naklady v pripade reklamacie?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.