Poradíte mi prosím s účtovaním totálky? Prišli mi tieto doklady z lízingovky:
1. skrátený splátkový kalendár, kde sú uvedené mínusy- istina, - úrok, - DPH..../ účtovať ako dobropis?spolu - 200€
2. faktúra-poplatok za predčasné splatenie+ DPH / 120€
3. faktúra- odkúpenie vraku + DPH / 1200€
4. faktúra- nesplatená istina / 2000€
5. faktúra- nárok na povinné a havarijné poistenie/ 100€
6. rozpis poistného plnenia,bolo poslané na účet lízingovej spoločnosti:
- nepriradené platby 200€/ t.j. mínusový splátkový kalendár
- poistné plnenie 2000€
lízingovke doplatiť 1420€
Ak by ste mi vedeli poradiť s týmto účtovaním, nenašla som nič podobné. Ďakujem
Naposledy upravil kira : 22.07.15 at 20:07 Dôvod: spresnenie
Ak ma niekto nepredbehne, tak podvecer budem k dispozicii a rozpisem Vam to...
1. Celkova suma upravy je 200 EUR, alebo po zapocitani skrateneho splatkoveho kalendara zostava preplatok 200 EUR?
3. Kto vystavil fakturu komu? Vrakovisko leasingovke?
5. Narok poistovne voci Vam? Alebo Vas narok na vratku z uz zaplateneho poistneho z dovodu vyradenia z evidencie?
6. Rozpiste to na polozky, lebo uctovat musime o jednotlivych polozkach....
Okrem toho by bolo dobre poznat stavy uctov 022A, 082A, 474A aby sme si to vedeli premietnut aj na sumy...
1. je to celková suma- istina bez DPH - 149, úrok bez DPH - 14, základ spolu bez DPH - 163, 20% DPH -32,60, úhrada poistného - 4,40
3. Faktúry sú z LZ nám ako nájomcovi od bodu 1-5.
5.LZ nám fakturuje doplatok do ročného poistného HP aj PZP
6. LZ nám poslala len také zhnutie, kde uvádzajú ten dobropis ako nepriradené úhrady+ poistné plnenie ako svoj nárok a mínus faktúry od bodu 1--5