Zavrieť

Porady

Príjem vrátane cestovných nákladov

Mám otázku ohľadom cestovných nákladov.
Od 1.1.2004 faktúrujem jednej firme okrem dohodnutej sumy aj sumu za cestovné náklady (napr 50000 za sluzby, 10000 za cestovné náklady - toto mám podľa počty kilometrov: Spotreba + 5,4 resp 6,2 za km).
V roku 2003 by som dal 50000 ako príjem za výrobky a služby a 10000 ako príjem neovplyvňujúci základ dane.
Od 1.1.2004 do 1.11.2004 ale musím dať celú sumu ako príjem ovplyvňujúci základ dane ?
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Prečo za základe FA použiješ nedaňový príjem? Povedz dôvod. Aké máš účto JU-PU.

    ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

    ZuzanaA
    Podľa toho ako píše má JU, síce ho nerobím, ale uvažujem logicky a tiež nerozumiem, prečo by tých 10 000 malo byť ako príjem neovpl. základ dane. Veď predsa na jednej strane ti vznikne výdavok (čo sú tvoje PHM) a na druhej normálny príjem.. Takže celá suma t. j. 50 + 10 tis. je príjem ovplyvňujúci základ dane. To je aspoň môj názor.

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Ja si to myslím tiež ak tam bola vystavená FA. Je dosť možné, že vznikla mýlka so zákonom o cestovných náhradách, ale netuším v čom pri príjme na FA.

    milanco1 je offline (nepripojený) milanco1

    milanco1
    Preco nedanový príjem?
    No v roku 2003 by to bolo ako 60.000 príjem a 10.000 ako výdavok
    Ale keď tých 10.000 je vykázaných ako cestovné náklady za používanie súkr.motorového vozidla (doložené cesťákmi a kilometrami) ostáva to aj tak ako príjem ovplyvňujúci základ dane ?

    Celkovo je to síce jedno (60000 príjem , 10000 výdaj ovplyvňujúci ZD alebo iba 50000 príjem) ale preto sa pýtam, ako by to malo byť potom od 1.11.2004
    Účtujem si v JU

    milanco1 je offline (nepripojený) milanco1

    milanco1
    OK ďakujem za vysvetlenie. Takže všetko je to príjem ovplyvňujúci ZD.

    Ešte jedna otázka: v období od 1.1.2004 do 31.10.2004 si možem dať PHM v plnej výške do nákladov ?

    ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

    ZuzanaA
    V plnej výške, to myslíš ako to čo bolo platné niekedy, že sa krátili na 80 % (alebo koľko presne to bolo)? Toto obmedzenie už neplatí, takže teoreticky v plnej výške, ale samozrejme musia byť prepočítané podľa spotreby.

    milanco1 je offline (nepripojený) milanco1

    milanco1
    To ZuzanaA:

    akoze preratat podla spotreby ?
    Mam ze jeden mesiac napr blocky za 6000,-Sk a do nakladov si dam co ?
    (Myslis ako podla knihy jazd mam XY kilometrov krat priemerna spotreba ? A ked tato suma bude nizsia ako 6000 tak co ? resp ak bude vyssia tak co ?)

    Mozno kladiem trivialne otazky, ale som v JU dost novacik a tak preto tieto moje problemy.

    Dakujem vopred za odpoved.

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Ak bude suma Priem.spotr. nižšia tak len nižšiu, ak vyššia tak len tú podľa bločkov. Svoj výdavok musíš mať podložený a zákon žiada priem.spotr. (§ 19 ods.2 písm.l) tak ako vie aj ZuzanaA.Ak bude suma priem.spotr. nižšia tak asi nemáš všetky cesty v stazke a mohol si auto použiť súkromne. Ťažko obhájiš, že si tankoval viac a nepodložil to stazkou.
    Ak bude suma priem.spotr. vyššia tak si si buď nezobral bločik z niektorého tankovania, alebo tvoja jazda je neúsporná, alebo máš v stazke niečo navic, ale v každom prípade to nestačí na daň.výdavok.

    valeriam je offline (nepripojený) valeriam

    valeriam
    Zhrniem a uvediem na príklade:
    najazdené 2200 km , spotrebované 160 l PHM v celkovej sume 6000Sk.
    Podľa TP je spotreba (napríklad) 6,7 l/100km.
    Potom prerátam: 2200 x 6,7 / 100 = 147,4 l - toto som mohla minúť, (keby som minula po túto hranicu, celá suma za PHM mi môže ísť do nákladov). Keďže bolo minuté 160 l, potom 160-147,4=12,6 l je nadspotreba, x priemerná nákupná cena za 1 l t.j.6000/160=37,5 Sk , takže 472,50 zo sumy 6000 Sk je nedaňový náklad. Môže byť?
    Naposledy upravil valeriam : 29.10.04 at 19:45

    milanco1 je offline (nepripojený) milanco1

    milanco1
    to Valeriam:

    este mi napadlo ze pri tvojom pripade by som tomu vlastne mohol trosku pomoct takto:
    Ak mam na blockoch tankovane 160 litrov (priem. spotreba 6,7) tak
    160 * 100 / 6,7 = 2388 km

    Cize miesto 2200 km si "pomozem" este nejakou cestou aspon na 138 km a tym padom "vyuzijem" blocek naplno...
    Alebo nie?

    valeriam je offline (nepripojený) valeriam

    valeriam
    Milanco- no asi ani veľmi nie, keďže tie km odpisuješ podľa jednotlivých jázd z tachometra. To by ti potom nesedel stav skutočný s evidovaným v knihe jázd.

    bodliak je offline (nepripojený) bodliak

    bodliak
    Ak je to auto sukromne, nezaradene v majetku, tak su jazdy popretkavane sukromnymi a tak to spravit moze, km sa najdu.
    (dedukujem z toho, ze na zaciatku sa pyta na zmeny od 1.11 a tie sa tykaju len sukromnych mot. voz.)

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.