Zavrieť

Porady

AKý leasing je výhodnejší pri kúpe auta? Finančný alebo operatívny?

AHOJTE, klientka chce kúpiť auto na firmu formou operatívneho leasingu. Kvôli tomu, že o to auto sa bude starať leasingovka a vraj žiadnu akontáciu nebude musieť platiť. A pýta sa ma na názor. LEnže ja som v tom laik a neviem posúdiť, či je to dobré. Napr. to auto vôbec nebude na jej meno? Môžem dať do N všetky výdavky na auto? Ako budem uplatňovať nárok na DPH? Mesačne? Ďakujem za každú radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Consultix je offline (nepripojený) Consultix

    Consultix
    V podstate sa bavime o troch moznostiach:
    1. Operativny leasing
    Je to prenajom, kde platis za vozidlo kazdy mesiac najom, o ktorom uctujes ako o sluzbe. Nikdy sa nestanes vlastnikom vozdila. (Nad ramec tejto zmluvy Ti ale mozu ponuknut vozidlo na odkupenie - je to ale samostatny pravny vztah). Nemas ziadne starosti, o prevadzku a stav vozidla sa stara spolocnost, DPH si uplatnujes z kazdej faktury, naklady mas len na PHL.
    2. Financny leasing