Zavrieť

Porady

Vnutropodnikova smernica - prava a povinnosti zamestnancov

Dobrý deň, vedel by mi niekto poradiť, prípadne zaslať vzor vnútropodnikovej smernice pre práva a povinnosti zamestnanca?Ďakujem.
Naposledy upravil ivka70 : 17.11.15 at 07:07
3 komentárov     zbaliť
ivka70 Neviem o tom, ze by sme v podniku taku smernicu mali.
JaroTec s.r.o. Ivka, moja otázka bola asi zle štylizovaná, mal som na mysli smernicu pre doplnenie pracovných povinností, ktoré pribudli zamestnancom časom a niesu súčasťou pracovnej zmluvy. Riaditeľ nechce tento stav riešiť dodatkom k pracovnej zmluve, ale všeobecnou smernicou.
ivka70 A maju zamestnanci popis pracovneho miesta a napln prace? Tam mi pripada logickejsie to doplnit.
Aj tak musi kazdy zamestnanec potvrdit (podpisat), ze s dalsimi povinnostami bol oboznameny, ak ich chcete vymahat.
Taku smernicu asi nema ziadna firma, to som chcela povedat prvym komentarom, lebo to je specificke, nie az tak vseobecne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    terezamaria je offline (nepripojený) terezamaria

    som jednoducho žena terezamaria
    Každá organizácia /podnik/ by mala mať organizačný poriadok, pracovný poriadok a kolektívnu zmluvu. Pokiaľ k všeobecným úlohám ktoré sú stanovené, sa niektoré pridávajú, robí sa to doplnkom k pracovnej náplni pracovníka, ktorú musí /nemusí/ podpísať pracovník. Je to viac roboty, ale konkrétne každý pracovnú náplň má mať so všetkými bodmi pre neho určenými u seba, aj v spise.

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (5)
    Ing. Ľubomír Janoška, Mária27, mzdarka renca, Benko, Kvaka
    5

    Dav je offline (nepripojený) Dav

    Dav
    Ak ide o nové povinnosti bez dodatku k pracovnej zmluve, je vhodné vypracovať Katalóg pracovných miest. Tam napísať kto, kedy vydal, odkedy platí a kedy boli ZC oboznámení s Katalógom. V Katalógu bude uvedené pracovné miesto a zovšeobecňujúci popis toho, čo má zamestnanec v pracovnej náplni : napr. asistentka : varí kávu, vedie knihu pošty, 1x týždenne vynáša smetný kôš, čiže to, čo robí zamestnanec bežne + nové povinnosti, ktoré mu pribudli. A čarovná formulka znie "a vykonáva ďalšie práce podľa pokynov nadriadeného". Ďalšie práce by mali byť v súlade s kvalifikáciou a tým, čo má ZC v pracovnej zmluve. Potom je to už o preradení na inú prácu, alebo o kumulovanej funkcii a to už je na zmenu konkrétnej pracovnej zmluvy. K smernici Práva a povinnosti zamestnanca - vhodnejší názov je Pracovný poriadok, a tam je uvedené napr. do koľko dní má hlásiť ZC práceneschopnosť, čo konkrétne sa považuje za dôvod pre okamžité zrušenie PP, čo je závažné porušenie disciplíny, čo menej, čo musí zamestnávateľ urobiť pre ZC - OOPP napr. kedy a aké, preškolenie, všetko podľa charakteru činnosti firmy.
    Naposledy upravil Dav : 17.11.15 at 17:49

    Vnutropodnikova smernica - prava a povinnosti zamestnancov

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.