Svoju odpoveď opriem aj o tento komentár:
alaya1 (Včera 23:32) S tymto nesuhlasim a nepisem do vetra. Esta ziadna riaditelka, ani na dedine, nebola prepustena z prace, koli tomu, ze islo dieta same domov A nic sa mu neprihodilo. U romov detto.- tam je to bezna prax, ze idu same domov.Ved tie matky ani nevedia, kde maju deti, to len do TV robia potom predstavenie narodneho divadla. Snad jej siahnu na pohyblivu zlozku platu, ani to si vsak velmi nemyslim. Ty si buchac, opat mega truhlik. Kolko rokov si odrobil v skolstve medzi detmi, nie medzi zelenymi?
.................................................. .......................................
1. Riaditeľka mala nesmierne šťastie, nech sa to stalo akémukoľvek dieťaťu, že sa mu po ceste nič nestalo. Obdivujem jej odvahu.
2. Učebnica sa nakoniec v taške žiačky našla, žiačka nemusela ísť pre ňu domov. Nebol dôvod.
3. Neviem, čím sa chce riaditeľka obhájiť, že predtým neskontrolovala žiačkinu tašku. Zabránilo by sa incidentu.
4. Dieťa v tomto prípade budovu školy neopustilo dobrovoľne a bez pýtania, ale bolo poslané domov riaditeľkou. To je veľký rozdiel.
5. Ak matka prišla ešte v priebehu vyučovacej hodiny alebo i neskôr, a ostatní žiaci boli svedkom toho, že učebnica sa v taške našla, a ak ide o žiakov s IQ min. 110, tak žiaci si uvedomili o čo išlo, a učiteľka musela zákonite stratiť u nich min. úctu. Deti sú spravodlivé a kritické.
6. Netreba zatvárať oči pred vedomými chybami učiteľov. Nato sú tu školské orgány, psychológovia, ktorí dobre poznajú prostredie škôl. Viem, aké bloky (traumy) riešia u detí, ktoré prešli ich rukami, získané práve v škôlkach a školách.
Nemali by v takýchto prípadoch pedagógov kryť, ale podieľať sa na ich odstránení zo školstva. Dieťa sa má v škole formovať v osobnosť aj v tých prípadoch, ak v domácom prostredí nemá šancu. Ak učiteľ nie je schopný zvládnuť svoje povolanie, nech radšej dobrovoľne zo školstva odíde a nešikanuje deti. Toto, čo sa stalo, osobne pokladám v každom prípade za šikanu.
Psychológ by mal na takéto dieťa po incidente dohliadať, ako sa správa k nemu celý personál školy, a nie pridávať emotikony.
Žiaľ, prax je dnes taká aká je, ale nikde nie je napísané, že bude trvať večne. Všetko je to o nás ľuďoch, akú spoločnosť si vybudujeme.
7. Pani riaditeľka, neviem koľko žiakov máte v triede, a nakoľko sú zvládnuteľní, ale nemusím vám pripomínať, že jedna jediná pochvala znamená pre dieťa násobne viac, ako sto trestov.
Urobili ste chybu, to si dnes určite uvedomujete, radšej ste mali žiačku posadiť do somárskej lavice, ako ju poslať domov. Ďakujte nebesiam, že sa jej nič nestalo. Ak vám daná škola nevyhovuje pre akýkoľvek dôvod a situáciu nezvládate, nestojí to za žiadne eurá navyše zotrvávať vo funkcii.
Tiež poznám smrteľné úrazy na výletoch, deti sú živé striebro, ale máte ich na starosti v škole vy, učitelia.
8. Neviem, či riaditelia škôl si vedia obhájiť svoje konanie na nadriadenom orgáne, ale zriaďovateľ dobrej školy si dobrú povesť svojich učiteľov ustrážiť vie a dokonca nemá problém sa s nimi rozlúčiť.
9. Jednoduchšie riešenie sa nachádza v mestách, dieťa rodičia preložia na inú školu. Majú na výber.
Kde je raz šikana, tam aj zostáva.