Zavrieť

Porady

legislativa pre bicykel s prudovym motorom

zaujima ma ake poziadavky a obmedzenia sa tykaju prevadzky bicykla s malym prudovym motorom pre modely..., tykajuce sa hluku, VP, rychlosti.....pokoj, samozrejme nehovorim o beznej prevadzke v meste
vazim si akukolvek pomoc.

Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    felix1 je offline (nepripojený) felix1

    ja felix1
    Na prudovy motor nepotrebujes vodicak, ale kompletne vzdeanie pre pilotov.
    https://sk.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%BAdov%C3%BD_motor
    Bezpecnejsie bude zostat pri elektromotore
    pc hdd samozrejme, nemyslel som to z tohto hladiska. na prudove motory nie je orientovany ziadny zakon o cestnej premavke , ale napr obmedzenia pre rychlost(ktore napr pri klasickom motore na bicykli su(ale zakon je orientovany na objem valcov co nie je relevantne pre tuto aplikaciu))(ani na vykon sa moc neda oientovat, kedze je to bez technickeho preukazu, ziadna homologizacia)
    informacie, ktore som ziadal su prakticky odpovede na otazky ktore kladie slovenska legislativa pre prevadzku danej zostavy, ake by mala splnat, teda v pripade policajnej kontroly.
    prudovy motor nie je az tak komplikovany ako na prvy pohlad vyzera, pri malych rychlostiach je ale neefektivny.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Podľa zákona č. 8/2009 § 2 ods. 2 písm. m) je nemotorové vozidlo definované nasledovne:

    nemotorovým vozidlom prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily s výnimkou prípadov podľa písmena f) a bicykel vybavený pomocným motorom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km.h-1 alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km.h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov,

    Čiže bicykel s pohonom prúdového motora do tejto kategórie nespadá. Keď si bližšie pozrieš podmienky bicyklov s elektromotorom, tak zistíš, že musí spĺňať kopec podmienok - napr. že výkon musí byť elektronicky obmedzený, aby bicykel nemohol ísť na el. pohon väčšou rýchlosťou ako 25 km/h. Toto u prúdového motora nevieš nevieš dosiahnuť.

    Ak by sme teda pátrali, kam zaradiť motorové vozidlo s prúdovým pohonom, keďže bicykel to už nie je (aj keď sa na bicykel podobá), tak najbližšia kategória po technickej stránke je motocykel podľa zákona o podmienkach prevádzky vozidiel na poz. komunikáciách príloha č. 1 - kategorizácia motorových vozidiel ods. B písm. b):

    b) motocykle, t. j. dvojkolesové vozidlá bez postranného vozíka (kategória L3e) alebo s postranným vozíkom (kategória L4e) vybavené motorom, ktorý má zdvihový objem valcov väčší ako 50 cm3, ak ide o typ spaľovacieho motora, a/alebo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km.h-1,

    Táto kategória umožňuje použiť iným motor ako elektrický a spaľovací (piestový). Teda ak by si si urobil bicykel s prúdovým motorom a chcel by si na ňom jazdiť na cestách, musel by si prejsť homologizáciou. Presné podmienky na prevádzku vozidiel ti už nepoviem, to by si musel poznať všetky normy na vozidlá (aké svetlá musia mať v akých výškach, atď). Takéto vozidlo by muselo dostať značky.

    Je veľmi nepravdepodobné, že by ti schválili takéto niečo na bežnú prevádzku na cestách. Nie je ale vylúčené, že také motorky by u nás mohli niekedy jazdiť, pokiaľ sa splnia všetky podmienky a normy. Aj tak si ale myslím, že tie prototypy, čo existujú v zahraničí sú skôr len na exhibičné účely:





    legislativa pre bicykel s prudovym motorom

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.