Zavrieť

Porady

Vie mi niekto pomôcť s Reklamáciu ?

Dobrý deň,

mám nasledovný prípad, v predajni Okay som si kúpil notebook, bolo to už pred nejakým rokom, no pred dvoma mesiacmi začal vypínať pri pohybe, nešiel zapnúť. Tak čo vybral som sa ho reklamovať, prišiel som do predajne sadli sme si s pánom cez reklamácie, obzrel si notebook či nie je poškodený, samozrejme nebol bol trošku poškrabaný ale to je také bežné používanie, spísali sme teda reklamačný list, notebook sa poslal a čakal som, keď prišiel tak prišiel s listom že je všetko opravené, že prešiel všetkymi testami a ubezpečili ma že je v poriadku, tak som bol nadšený utekal som domov a šiel ho zapnuť, nadšenie ma prešlo po 5 minútach kedy sa vypol ked som s nim trochu pohol a potom nešiel zapnúť. Tak som sa vybral aj s papiermi čerstvými znova do predajne reklamovať, znova sme to tam spísali znova obzrel notebook či je všetko v poriadku, tak ako pred tým škrabance a napísal tam že to nejde. Dnes mi prišiel list zo servisu že musím uhradiť 130€. Za mechanické poškodenie. Na batérii a nejakých pántoch.. akože ostal som v šoku kedže som ten notebook mal doma 10 minút po prvej reklamácii a hneď ho odosielal na druhú.

Teraz sa pýtam čo mám podla vás robiť ? Nechcem platit 130€ je to dosť vysoká cena za niečo čo som nespôsobil. Prečo to nenašli už pri prvej reklamácii ? Nechápem, či im chýba 130€ k dobru. Obvynia ma že som niečo poškodil, pri tom som to nemal ani ako spraviť a tu batériu som mal vybratú z notebooku možno raz. Tak neviem ako som mohol poškodit nejaké pánty na batérii... Poradte mi prosím čo mám robiť..
sosak Ide o mechanické poškodenie.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Kevin S Ďakujem, prešiel som si to ale neviem ako to môžem využiť v moj prospech.
    misoft Nuž - problém je v tom, že pokiaľ by to bolo rok odo dňa kúpy - museli by oni vystaviť odborný posudok, na základe ktorého by mohli reklamáciu zamietnuť. Po roku však si môžeš TY dať vypracovať odborný posudok, ak v ňom bude, že tie pánty neboli poškodené mechanicky, ale vinou materiálu a pod. a s tým by si uplatnil reklamáciu, mohol by si i súdnou cestou dosiahnuť uznanie reklamácie. Odborný posudok síce niečo stojí, ale ak si ho dáš vypracovať a reklamácia BUDE uznaná - musia ti preplatiť VŠETKY tvoje náklady, spojené s touto reklamáciou.
    Môžeš sa obrátiť i na SOI s uvedením, že po prebratí NB a jeho zapnutí doma sa chyba opätovne prejavila a ty si okamžite reklamoval chybu, ktorá sa vyskytla.
    Kevin S Mám papier od Okay kde pri prebratí tovaru najprv si ho prezreli a napísali, že je len ošúchaný bežnou prácou, žiadne praskliny tam neboli, ani preliačiny a zo servisu mi už písali že sú tam praskliny a preliačiny.
      zbaliť

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    S reklamáciou ti nepomôžem. Mechanické poškodenie časti výrobku nie je reklamovateľné, tj. užívateľ si výrobok poškodil svojim pričinením. Dám ti otázku : Prečo si dával svoj notebook na reklamáciu do opravy? Odpoviem za teba : Začal vypínať pri pohybe, nešiel zapnúť. Táto závada bola už pri prvom prinesení notebooku do opravy,tak nešpekuluj.
    ---------------------------------------------------------------------
    Obvynia ma že som niečo poškodil, pri tom som to nemal ani ako spraviť a tu batériu som mal vybratú z notebooku možno raz. Tak neviem ako som mohol poškodit nejaké pánty na batérii...
    --------------------------------------------------------------------
    Nerozumieš, ako sa manipuluje s batériou, nepreštuduješ si poriadne návod, poškodíš úchyty batérie a pri pohybe samozrejme pohybom batéria stratí kontakt a notebook sa vypne.
    Za opravu si musíš zaplatiť, ak chceš funkčný notebook.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Kevin S Dobre ale ide o toto, mám IT školu, viem ako to funguje a viem vyberať batériu z notebooku. Áno pri prvom prinesení bola závada ale ako je možné, že pri prvom prinesení servis dokázal vraj opraviť notebook a neoznámil mi už vtedy že mám uhradiť 130e ? Namiesto toho mi poslali papier kde stálo, že notebook je v dobrosm stave a prešiel všetkými testami. Tak ako je možné že sa mi vrátil ešte v horšom stave ako som ho poslal ? Miesto toho že sa vypínal tak začal píšťať hdd ? Nechápem prečo mám platiť za niečo čo možno pokazli oni pri prvej reklamácii. Včera som volal do servisnej pobočky na slovensku a oznámili mi, že ak mám papier o tom že pri prezretí notebooku na nom nebolo nič poškodené, taký papier mám, tak sa táto chyba musí napraviť a nemôžu ma obviňovať že je na ňom niečo prasknuté a dokonca sú tam nejaké preljačiny. Ktoré tam pri kontrole v Okay neboli. Viete mi toto niekto vysvetliť ?
    Kevin S a k tomu tu batériu som mal vybratú možno pred pol rokom, ako to že do teraz to šlo normálne ? A notebook nefungoval ani na napájanie bez batérie. Tak nechápem.
    Kevin S a teraz ide aj o to že dobre zaplatím 130€*ale príde mi ten notebook ako písali prasknutý a s preliačinami, a pojdem ho náhodou reklamovať zas tak zas ma popýtaju ďalšie peniaze za to že som to manuálne poškodil ? Čo tým dosiahnem že im budem platiť za každú opravu keď mám záruku ? To ma štve na tom najviac.
      zbaliť
    kopretinka 04.04.16 23:10 odstránil(a) z Porady

    Vie mi niekto pomôcť s Reklamáciu ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.