Zavrieť

Porady

externé štúdium - platím odvody?

Zdravím, na druhý rok si chcem začať externe robiť vysokú školu, je možné že mi štát bude platiť odvody pretože som študent aj keď externy? alebo nejaká iná cesta? samozrejme s tým že som nezamestnaný. ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Je to mozne, ak mas do 26 rokov. , ZP treba len dorucit potvrdenie o navsteve skoly. Nemusis byt evidovany na UP.

    Štát platí poistné za študenta denného alebo externého štúdia do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa (t. j. do získania titulu Ing., Ing. Arch., MUDr., MDDr., MVDr., Mgr., Mgr. Art.) najdlhšie do 26 rokov veku.Výnimkou sú študenti do dovŕšenia 30 rokov, ktorí študujú denne a ešte nezískali vysokoškolské vzdelanie II. stupňa. Za nich je tiež platiteľom poistného štát.

    http://www.dovera.sk/platitel/tema-n...lateni-odvodov
    tomas147 ďakujem za reakciu, ešte ma zaujíma jedna vec na ktorú odpoveď som nenašiel, v prípade že externý študent a zároveň pracujem, tak isto mi to hradí štát? ešte nerozumiem tomu že do "26" rokov, čiže aj počas tohto veku alebo keď nadobudnem tento vek tak mi to prestávajú platiť? ďakujem
    ivka70 Ak pracujes, mas platene odvody z prijmu zo zamestnania, povinne.
    ZP nie je platene duplicitne.