Dobrý deň,
môj starý otec má problém s mobilným operátorom, konkrétne, telefónny operátor mu neposielal faktúry poštou ani e-mailom ( napriek tomu, že jeho adresu bydliska majú), ale len prostredníctvom SMS, čo si môj starý otec nevšimol. Podľa neho sa s nimi dohodl na fakturácii cez poštu. Teraz od neho vymáhajú dlžnú čiastku + nejaké penále a poplatky súdnou cestou. V zmluve bola uvedená jednak adresa jeho bydliska, neskôr bola doručovacia adresa zmenená, ale ani na jednu z uvedených adries faktúry nechodili, pani v pobočke si ale bola istá, že faktúry mu chodili cez SMS a z toho dôvodu sú oprávnení dlžnú sumu vymáhať. Ak by aj takéto fakturovanie bolo možné, z môjho pohľadu je dosť zavádzajúce a neetické takto uzatvorená zmluva so starým človekom a najmä vtedy, ak si on myslel, že cez SMS mu budú chodiť len notifikácie a nie faktúry.
Je to vôbec možné posielať faktúry cez SMS ?
A nemal by operátor v prípade neplatenia za služby poslať nejakú výzvu alebo upozornenie a až potom može dlžnú sumu vymáhať?
Vedeli by ste mi poradiť ako postupovať v takejto situácii?
Ďakujem za pomoc. Eva
Ale odporúčam, nech ide na klientske centrum so všetkými písomnosťami a tam nech to osobne vybavuje s poukázaním na nimi podpísané dokumenty s podmienkami, ktoré boli dohodnuté.
P.S. mne operátor zasiela SMS, ale o tom, že mám v e-maili doručenú faktúru.