takéto poistenie znamená, že sa dojednáva na dobu neurčitú s tým, že minimálne 6 týždňov pred výročným dňom pri príde (prišiel) šek s úhradou na ďalšie obdobie. Tu sú dve varianty:
1. dáš v poisťovni písomnú výpoveď k výročnému dňu, samozrejme minimálne 6 týždňov podľa Občianskeho zákonníka a k výročnému dňu ti poisťovňa toto poistenie zruší s tým, že o zrušení ťa bude písomne informovať. Či už ti list o zániku pošta doručí je druhá vec.
2. nezaplatíš. V takomto prípade ti príde upomienka (1 mesiac), výzva (ďalší mesiac) a oznámenie o zániku pre neplatenie (ďalší mesiac). V tomto oznámení je aj vyčíslená suma za určité obdobie (zvyčajne od 1. dňa nového poistného obdobia do dňa zániku zmluvy). Na toto poistné má poisťovňa nárok z občianskeho zákonníka, nakoľko keby sa ti v tomto období niečo stalo, poisťovňa by ťa kryla (buď čiastočne, čiže by ti nevyplatila, resp. danému zariadeniu plnú sumu, alebo by ju zaplatila a od teba by vymáhala časť plnenia z dôvodu nezaplateného poistného).
Keďže sa ti už ozvala vymáhačská firma EOS, tak si dlžné poistné neuhradila a poisťovňa to postúpila tejto firme.
Takto to dopadá, keď sa ľudia poisťujú online bez toho, aby si riadne pozisťovali všetky veci okolo toho a nejdú sa, pokiaľ je to možné, poradiť, prípadne poistiť priamo do poisťovne.