Zavrieť

Porady

Študent pracujúci v ČR a zdravotné poistenie na Slovensku

Som študent v ČR denného štúdia a mám prácu na dohodu. Prvú zmluvu som mala na obdobie 1.11.2015 - 31.12.2015 kedy moj zamestnávateľ odvádzal v ČR za mna odvody do zdravotnej poistovni. Netušila som o tom, pretože som si to nevšimla na vyplatnej páske a nikdo mi to ani neoznámil a ja som si myslela, že z toho mála mi nič nestrhujú. Potom som sa znovu zamestnala v oktobri 2016 a prišla mi kartička poistenca v ČR.

Neskôr som sa dozvedela, že nemôžem byt poistený na SR a CZ zároveň, tak som išla do poisťovne, kde mi dali prehlásenie od kedy do kedy som poistená v ČR a zistila som, že aj tie dva mesiace som bola poistená v roku 2015.

Poslala som tieto informácie poisťovni na SR, aj s potvrdením od mojej školy, že som študent. Poisťovna mi odpovedala, že mi ukončili poistenie k 1.10.2015.

Bohužiaľ teraz nechápem, čo mi z toho plynie. Cez leto 2016 som absolvovala lekárske prehliadky. Budem platiť za ne nedoplatok a kto to bude vymáhať, štát?

Tých 15 mesiacov t.j od 1.10.2015 do 31.1.2017 kedy som oznámila tuto skutočnosť poisťovni budem musieť zaplatiť naspäť? Lúštila som zákon ale s ničím som sa nestretla ani koľko by mi udelili za poplatok alebo ako to bude, keďže som študent a štát za mňa ako študenta platil. Chápem tomu správne že od 1.1.2016 do 31.9.2016 som bola nepoistená na Slovensku ?

Ďakujem za každú radu a odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤