Zavrieť

Porady

hlucna klimatizacia v bytovke

dobry den , vie mi niekto poradit sused rekonstruoval byt a namontoval si priamo nad moje okno v spalni klimatizaciu ktora ma rusi pri otvorenom okne,pri poziadani o premiestnenie mi odpovedal mam si aj ja namontovat alebo zatvorit okno.bol som za spravcom, ze po novom uz to nie je v jeho kompetencii a na stavebnom ze to nema s nimi nic,vie mi niekto poradit alebo mal podobny problem ako alebo kde to riesit ?? dakujem za odpoved
Naposledy upravil ivka70 : 06.04.17 at 20:32
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    sito je offline (nepripojený) sito

    sito
    hlucna klimatizacia v bytovke
    Včera 19:35
    lubos1977
    dobry den , vie mi niekto poradit sused rekonstruoval byt a namontoval si priamo nad moje okno v spalni klimatizaciu ktora ma rusi pri otvorenom okne,pri poziadani o premiestnenie mi odpovedal mam si aj ja namontovat alebo zatvorit okno.bol som za spravcom, ze po novom uz to nie je v jeho kompetencii a na stavebnom ze to nema s nimi nic,vie mi niekto poradit alebo mal podobny problem ako alebo kde to riesit ?? dakujem za odpoved

    http://www.porada.sk/t296764-hlucna-...ml#post2946425

    "" bol som za spravcom, ze po novom uz to nie je v jeho kompetencii a na stavebnom ze to nema s nimi nic ""

    Ako, že nie je to už v kompetencii správcu? A koho?

    " 182/1993, § 2, ods.(4) Spoločnými časťami domu sa na účely tohto zákona rozumejú časti domu nevyhnutné na jeho podstatu a bezpečnosť, najmä základy domu, strechy, chodby, obvodové múry, priečelia, vchody, schodištia, spoločné terasy, podkrovia, povaly, vodorovné nosné a izolačné konštrukcie a zvislé nosné konštrukcie."

    Správca sa predsa stará o dom. A obvodové múry sú spoločné časti domu, že?

    " § 8a, ods. (1) Vlastníci bytov a nebytových priestorov v dome uzatvoria so správcom písomnú zmluvu o výkone správy. Zmluva o výkone správy obsahuje najmä

    b) spôsob výkonu správy spoločných častí domu, spoločných zariadení domu, spoločných nebytových priestorov, príslušenstva a pozemku,"

    Či v zmluve o výkone správy máte so správcom dohodnuté, že obvodové múry sú vlastníctvom, majetkom vlastníka priestoru na bývanie v bytovom dome? Každý si sním môže naložiť podľa svojho uváženia?

    "§ 9, ods. (2) Právne úkony týkajúce sa domu, spoločných častí domu a spoločných zariadení domu, príslušenstva a pozemku zaväzujú spoločenstvo, a ak sa spoločenstvo nezriaďuje, zaväzujú všetkých vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome."

    V konečnom dôsledku je rozhodnutie na spoluvlastníkov domu, ich je to dom!

    " 11, ods. (4) Vlastník bytu alebo nebytového priestoru v dome nemôže vykonávať úpravy bytu alebo nebytového priestoru v dome, ktorými by ohrozoval alebo rušil ostatných v neprimeranom rozsahu alebo by menil ( meniť ) vzhľad domu bez súhlasu spoločenstva; ak sa spoločenstvo nezriaďuje, je potrebný súhlas väčšiny všetkých vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome. Ustanovenia osobitných predpisov nie sú tým dotknuté.13)

    Postup: Vlastník bytu má požiadať správcu o namontovanie klimatizácie. Správca, buď zvolá schôdzu na ktorej vlastníci rozhodnú, či môže, alebo nemôže, prípadne písomné hlasovanie. Ak môže, môže. Ak nemôže, nemôže mať na spoločnej časti domu klímu. Si predstav, že pod každým, nad každým oknom bude holubník.

    Správca nemôže rozhodnúť, dom nie je jeho majetok, len ho spravuje. Ak sa zákonom požaduje súhlas od stavebného úradu, musí byť. Ale, dom nie je majetkom stavebného úradu, či?

    Noo, máte vydareného správcu!!!



    luboš, sľubil som, máš.



    lubos, teraz nemám čas, ale dám si s tým tu robotu a dám to do pôvodného stavu, večer.



    Ti tri, čo ti poradili?
    Naposledy upravil Dav : 08.04.17 at 05:11

    Hlasovalo 7 pouzivatelov

    Užitočné (6)
    Chobot, Kvaka, afrikánka, arizona, Dav, Lotarka
    Komentár, nie odpoveď (1)
    5
    19 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    sito .

    Vážení poraďáci, tuto to tu mi pripomína rok 1973, Čile. Čileky je tu Čile. Miznú osoby, premiestňuje sa, zatvára sa, likviduje sa, atď. a to všetko pekne v anonymite. Bola poarda, prišiel som za mazáka nebol som, písal som, píšem tu, či budem tu? Body, potešili, ale časom som pochopil, že je to vlastne boj o body, aj podvodom, uplácaním, stratili význam pre mňa. Viac potešilo písomné poďakovanie za príspevok, to trvá doteraz. Body udeľujem zriedkavo, mínusové vôbec, nechcem byť to záporné číslo, ktoré by ma na porade krylo, stačí sito. No ako vidieť niektorým to vyhovuje, že nemajú pri nesúhlase svoj nick. Takže ja som si pre nich svoje osvojil, hovado. Niektorí sa nevedia cez to preniesť, mali by sa, čítať to meno, prezývku nemusia, prípadne nech si to na teľa preložia. ( zabudol vôl, že teľaťom bol ) V konečnom dôsledku tiež je to drobné ...

    Už viac krát sa mi stalo to, čo je v uzavretom príspevku, spam, i u iných som to tiež postrehol. Stiahli, neobnovili. Na to mi tu nikto nedal odpoveď, radu prečo sa to stalo, stáva. Či je to technická chyba, a či úmysel niektorého moderátora. Ja osobne by som nikomu taký príspevok neposkytol, neprešiel by cez sito, riečicu.

    Tie tri hovadá, akú radu Ľubošovi poskytli?
    lubos1977 dakujem za radu pojdem znovu za spravcom
    sito Toto je to, ono, to tu u mňa je trefa. A mínus-kári, čo sú? ........
    sito Vidíš, vidíš sexuálnik, vidíš, aj čítaš, len to pochopenie ti chýba.

    Toto je čas kedy zabučali hovada. dolu v spame a teraz si žijú, ležia v slame. Ich výhoda na porade je, že ich nikto neznáje!

    09.04.17 21:42
    Téma: hlucna klimatizacia v bytovke
    Nevhodné


    07.04.17 11:26
    Téma: hlucna klimatizacia v bytovke
    Nevhodné


    07.04.17 10:01
    Téma: hlucna klimatizacia v bytovke
    Nevhodné


    07.04.17 07:08
    Téma: hlucna klimatizacia v bytovke
    Nevhodné
    lujza.j sitko...kukol si celý ten príspevok je pokazený...
    sito Áno, lujzka, kukol, kukol. Aj Ľuboš napísal, že sa to nedá čítať. A Myslíš si, že som to tak úmyselne napísal, a či to niekto úmyselne do...... Aj som Ľubošovi napísal, že zopakujem opravím. No hovada vykonali svoje, novú tému som založil. Niekto niečo z jej názvu odstránil a sem premiestnil, porovnaj. To nie je moja vizitka, porady, je!
    sito Hankey, na ruke je päť prstov, ktoré dva ti chýbajú, či nevieš do štyroch napočítať? Či kolečko ti preskakuje do kolečka dokola? No sú tu taký, čo by ich bolo treba prevetrať. Ožraty? A nemáš mozog posratý!
    afrikánka sito, no tak nedráždi prosím
    sito A ty o tom niečo vieš, prsty máš v tom, dva?
    afrikánka viem, neviem....prsty v ničom nemám...ale vy dvaja sa tu vždy vadíte
    sito To akože, dobrý a zlý policajt, tak sa hovori. sito je len jedno a dobrých policajtov na porade je koľko? Nevieš, náhodou ...

    a všade si neuviedol.
    sito Skôr, čo, by som povedal. Ale, to sa musíš opýtať tých hore, to tých bohov, bohových.
    sito A afričana si tam nevidel, a postrádaš tam aj Amstrada, a ..., ..., ..., ...?
    afrikánka Henky na mňa?
    sito .
    sito Tak už aj Hankey to už má za sebou, či len svoje komentáré vymazal, a či mu ich niekto vymazal?
    lujza.j Sitko jaj..ja som myslela..ze sa pokazil a nevies o tom...lebo obcas sa atalo,ze prispevok sa hentak pokazil....ale viem,ze nick "ja a moje druhe,tretie,stvrte ja"prznil prispevky aj mena ....ved on je za "moment"zas tu....
    sito lujzka, si o rok mladšia, takže isto poznáš to " myslieť je .... vedieť. Myslel som, ale zatiaľ neviem, čo to vie spraviť, teda nie len mne, ako píšeš. Vie on zmeniť asi aj štýl, no časom mu ani to nepomôže, že jeden je.
    sito Noo, toto napíše,označi anonym, hovado!


    10.04.17 08:26
    Téma: hlucna klimatizacia v bytovke
    Komentár, nie odpoveď

    Ľubošovi tie citácia zo Zákona 182/1993 môžno pomôžu, mali by. Zákon je zákon, že? A hovado je hovado! Nepochopí, nedokáže, že?
      zbaliť

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Hmmmm.... namontoval zvonku na fasádu - mal od vás súhlas? Na klímu síce povolenie nepotrebuje, ale k namontovaniu potrebuje súhlas k namontovaniu nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov - obvodový múr (z vonkajšej strany) je totiž spoločný majetok.
    Zvolať schôdzu a pekne mu to vytmaviť - pokiaľ pred montážou nemal súhlas - pripomenúť aj ostatným, ako arogantne a svojvoľne si to inštaloval, pričom klimatizácia svojim hlukom narušuje (a najmä v noci) komfort užívania a obmedzuje tvoje práva.
    Naposledy upravil misoft : 10.04.17 at 09:53 Dôvod: úprava textu a slovosledu
    8 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    lubos1977 ako som spomenul sparavca mi povedal ze ponovom kazdy kto chce namontovat klimatizaciu ma len ohlasovaciu povinnost co splnil
    misoft Áno - má ohlasovaciu povinnosť. Ale klimatizáciu montuje na vonkajší plášť budovy - obvodový múr - a ten patrí VŠETKÝM - nie je to jeho majetok. Takže - keďže zasahoval i do vlastníckych práv ostatným - mal mať ich súhlas.
    romana147 " potrebuje súhlas k namontovaniu nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov"
    písal, že namontoval klimatizáciu a nie vlastníkov
    misoft Sorry - zlý slovosled - ale podstata je jasná.... ak chce namontovať - potrebuje súhlas vlastníkov (nadpolovičnej väčšiny)..... už som to opravil - vďaka za upozornenie.
    romana147 veď myšlienka bola jasná
    lubos1977 dakujem za rady ale citujem spravcu::: zakon uz neuklada povinnost nadpolovicnej vacsiny ze to je ponovom len ohlasovacia povinnost a ak chcem mam ist na okresny, stavebny alebo na zivitne doporucil mi spravca
    misoft Správca môže hovoriť, čo chce - dotyčný ohlási = OK, ale treba si uvedomiť fakt, že namontovaním na vonkajší obvodový múr zasiahol do VLASTNÍCTVA aj ostatných majiteľov bytov - obvodový múr je pre celý objekt a ten je v PODIELOVOM vlastníctve - takže MUSÍ mať súhlas.
    Správca by si mal najskôr prečítať http://www.zakonypreludi.sk/zz/1993-182#f2168464 §8, §8a, §8b, §11 a najmä odsek 5. §13 a potom niečo tvrdiť.
    Ja opakujem ešte raz - vonkajší obvodový múr je SPOLOČNÝM vlastníctvom všetkých a sused (i keď ohlásil) NEMÁ právo si bez súhlasu nadpolovičnej väčšiny si čokoľvek na tento múr montovať - on totiž bez súhlasu POŠKODZUJE majetok iných - to je zasahovanie do vlastníckych práv. Až by niekto namietal a dal to k súdu - správcovi by huba padla.....a susedovi detto.....
    sito Toto platí od 1.9.1993.

    " 11, ods. (4) Vlastník bytu alebo nebytového priestoru v dome nemôže vykonávať úpravy bytu alebo nebytového priestoru v dome, ktorými by ohrozoval alebo rušil ostatných v neprimeranom rozsahu alebo by menil vzhľad domu bez súhlasu spoločenstva; ak sa spoločenstvo nezriaďuje, je potrebný súhlas väčšiny všetkých vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome. Ustanovenia osobitných predpisov nie sú tým dotknuté.13)"

    (Odvolávka na stavebný zákon)

    A to nové? Z akého, ktorého zákona ti to citovali, povedali?

    Toto platí od 7.5.1976 Zákon 50/1976, § 55, ods. 2, písm.c.

    (2) Ohlásenie stavebnému úradu postačí

    c) pri stavebných úpravách, ktorými sa podstatne nemení vzhľad stavby, nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavby, nemení sa spôsob užívania stavby a neohrozujú sa záujmy spoločnosti;

    1. Ta krabica, holubník je na tom dome vzhľadná?

    2. Uchytením, vŕtaním do nosnej konštrukcie, obvodového múru nezasiahol do spoločného majetku spoluvlastníkov domu?

    3. Ohrozuje hlukom spoluvlastníka domu? Ohrozuje!

    Ak mu úrad dal súhlas spoluvlastníkovi domu na montáž klimatizácie na obvodový múr bez vyjadrenia, súhlasu nadpolovičnej väčšiny spoluvlastníkov domu, konal úrad v rozpore so Zákonom 182/1993, a Zákonom 50/1976.


    Vedia si to spraviť tak, že ten holubník je položený na balkóne, lodžii. Nie je ho vidieť.
      zbaliť

    borbi je offline (nepripojený) borbi

    borbi
    ako je to s tou ohlasovacou povinnostou? ja mam zas v pri dome suseda co chce priamo k mojmu domu postavit prezmenu tepelne cerpadlo co nie je taktiez moc tiche.

    sito je offline (nepripojený) sito

    sito
    <p>
    &quot;bol som za spravcom, ze po novom uz to nie je v jeho kompetencii a na stavebnom ze to nema s nimi nic,&quot;, Ako, že nie je to už v kompetencii spr&aacute;vcu? A koho?</p>
    <p>
    &quot;182/1993, &sect; 2, ods.(4) <span style="color:#ff0000;"><strong>Spoločn&yacute;mi časťami domu sa na &uacute;čely tohto z&aacute;kona rozumej&uacute; časti domu nevyhnutn&eacute; na jeho podstatu a</strong></span> bezpečnosť, najm&auml; z&aacute;klady domu, strechy, chodby, <span style="color:#ff0000;"><strong>obvodov&eacute; m&uacute;ry,</strong></span> priečelia, vchody, schodi&scaron;tia, spoločn&eacute; terasy, podkrovia, povaly, vodorovn&eacute; nosn&eacute; a izolačn&eacute; kon&scaron;trukcie a zvisl&eacute; nosn&eacute; kon&scaron;trukcie.&quot;</p>
    <p>
    &nbsp;</p>
    <p>
    Spr&aacute;vca sa predsa star&aacute; o dom a obvodov&eacute; m&uacute;ry s&uacute; spoločn&eacute; časti domu, že?</p>
    <p class="PARA">
    &quot;&sect; 8a, ods.<var>(1)</var> <span style="color:#ff0000;"><strong>Vlastn&iacute;ci bytov a nebytov&yacute;ch priestorov v dome uzatvoria so spr&aacute;vcom p&iacute;somn&uacute; zmluvu o v&yacute;kone spr&aacute;vy. Zmluva o v&yacute;kone spr&aacute;vy obsahuje najm&auml;&nbsp;</strong></span></p>
    <p class="PARA">
    <var>b)</var> <span style="color:#ff0000;"><strong>sp&ocirc;sob v&yacute;konu spr&aacute;vy spoločn&yacute;ch čast&iacute; domu,</strong></span> spoločn&yacute;ch zariaden&iacute; domu, spoločn&yacute;ch nebytov&yacute;ch priestorov, pr&iacute;slu&scaron;enstva a pozemku,&quot;</p>
    <p class="PARA">
    Či v zmluve o v&yacute;kone spr&aacute;vy m&aacute;te so spr&aacute;vcom dohodnut&eacute;, že obvodov&eacute; m&uacute;ry su vlastn&iacute;ctvom, majetkom vlastn&iacute;ka priestoru na b&yacute;vanie v bytovom dome?</p>
    <p class="PARA">
    &nbsp;</p>
    <p class="PARA">
    &quot;&sect; 9, ods. <var>(2)</var> <span style="color:#ff0000;"><strong>Pr&aacute;vne &uacute;kony t&yacute;kaj&uacute;ce sa domu, spoločn&yacute;ch čast&iacute; domu </strong></span>a spoločn&yacute;ch zariaden&iacute; domu, pr&iacute;slu&scaron;enstva a pozemku zav&auml;zuj&uacute; spoločenstvo, a ak sa spoločenstvo nezriaďuje,<span style="color:#ff0000;"><strong> zav&auml;zuj&uacute; v&scaron;etk&yacute;ch vlastn&iacute;kov bytov </strong></span>a nebytov&yacute;ch priestorov<span style="color:#ff0000;"><strong> v dome.&quot;</strong></span></p>
    <table class="FragsTb">
    <tbody class="Frags">
    <tr class="GO" data-f="1240428">
    <td class="dc L3">
    <p>
    V konečnom d&ocirc;sledku je rozhodnutie na spoluvlastn&iacute;kov domu.</p>
    <p>
    &nbsp;</p>
    <p>
    &quot;&sect; 11, ods.<var>(4)</var> <span style="color:#ff0000;"><strong>Vlastn&iacute;k bytu</strong></span> alebo nebytov&eacute;ho priestoru <span style="color:#ff0000;"><strong>v dome nem&ocirc;že</strong></span> vykon&aacute;vať &uacute;pravy bytu alebo nebytov&eacute;ho priestoru v dome, ktor&yacute;mi by ohrozoval alebo ru&scaron;il ostatn&yacute;ch v neprimeranom rozsahu alebo by<span style="color:#ff0000;"><strong> menil vzhľad domu bez </strong></span>s&uacute;hlasu spoločenstva; ak sa spoločenstvo nezriaďuje, je potrebn&yacute;<span style="color:#ff0000;"><strong> s&uacute;hlas v&auml;č&scaron;iny v&scaron;etk&yacute;ch vlastn&iacute;kov bytov</strong></span> a nebytov&yacute;ch priestorov <span style="color:#ff0000;"><strong>v dome. </strong></span>Ustanovenia osobitn&yacute;ch predpisov nie s&uacute; t&yacute;m dotknut&eacute;.<a class="linknote" href="http://www.zakonypreludi.sk/zz/1993-182#f2169052"><sup>13</sup>)&quot;</a></p>
    <p>
    &nbsp;</p>
    <p>
    Postup: Vlastn&iacute;k bytu m&aacute; požiadať spr&aacute;vcu o namontovanie klimatiz&aacute;cie. Spr&aacute;vca, buď zvol&aacute; sch&ocirc;dzu na ktorej vlastn&iacute;ci rozhodnu, či m&ocirc;že, alebo nem&ocirc;že, pr&iacute;padne p&iacute;somn&eacute; hlasovanie. Ak m&ocirc;že, m&ocirc;že. Ak nem&ocirc;že, nem&ocirc;že mať na spoločnej časti domu kl&iacute;mu. Spr&aacute;vca nem&ocirc;že rozhodn&uacute;ť, dom nie je jeho majetok, len ho spravuje. Ak sa požaduje s&uacute;hlas od stavebn&eacute;ho&nbsp; &uacute;radu, mus&iacute; byť.</p>
    <p>
    &nbsp;</p>
    </td>
    </tr>
    <tr class="GO" data-f="1240429">
    <td class="dc L4">
    <p>
    &nbsp;</p>
    </td>
    </tr>
    <tr class="GO" data-f="1240430">
    <th>
    &nbsp;</th>
    <td class="dc L4">
    <p>
    &nbsp;</p>
    </td>
    </tr>
    </tbody>
    </table>
    <p class="PARA">
    &nbsp;</p>
    <p class="PARA">
    &nbsp;</p>
    <table class="FragsTb">
    <tbody class="Frags">
    <tr class="GO" data-b="1240377" data-f="1240378">
    <th>
    &nbsp;</th>
    <td class="dc L4">
    &nbsp;</td>
    </tr>
    </tbody>
    </table>
    <p class="PARA">
    &nbsp;</p>
    <table class="FragsTb">
    <tbody class="Frags">
    <tr class="GO" data-f="1240376">
    <td class="dc L3">
    &nbsp;</td>
    </tr>
    <tr class="GO" data-b="1240377" data-f="1240378">
    <td class="dc L4">
    <p>
    &nbsp;</p>
    </td>
    </tr>
    <tr class="GO" data-f="1240379">
    <td class="dc L5">
    &nbsp;</td>
    </tr>
    <tr class="GO" data-f="1240380">
    <td class="dc L5">
    &nbsp;</td>
    </tr>
    </tbody>
    </table>
    <p>
    &nbsp;</p>
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    lubos1977 dakujem za odpoved ale cela je necitatelna asi admin upravena viete ju znovu preposlat?
    sito Hovada, čo to spravilo si nevšímajú! Komu to spravilo, alebo spravili, áno!

    lubos, teraz nemám čas, ale dám si s tým tu robotu a dám to do pôvodného stavu, večer.
    misoft Stáva sa to.... prestalo fungovať formátovanie textu.... budeš musieť vymazať TAGy a opraviť nezmysly na znaky s diakritikou - príjemnú zábavu prajem
      zbaliť

    hlucna klimatizacia v bytovke

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.