buchač
korela
Najprv "
Teoretička a historička umenia Zuzana Štefková"
Potom "Teória a prax sú dva rozdielne pojmy.
Spomínaš výtvarné umenie ? Toto v danej situácii je absolútne bezpredmetné.
Dotyčná
teoretička - výtvarníčka sa drbe do sociálnej práce."
Ty si mýliš pojmy o dotyčnej.
Preto som ti pridala link o danom štúdiu a pridávam ďalší
https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odb...arneho-umenia/
Ona predovšetkým nie je výtvarníčka, nevytvára žiadne umelecké diela,
to by musela vyštudovať niektorý z odborov na http://www.vsvu.sk/studium/uchadzaci...ijne-programy/.
Dokážeš vnímať ten rozdiel?
A ešte si zisti, čo všetko je úlohou aj súčasného umenia a potom sa vyjadruj k jej práci.
Hodnotiť jej vizáž neprináleží asi nikomu, keby prešla stylistom, tak ju nespoznáš. Toto rozhodne riešim nebudem. A nakoniec to je tou poslednou a najmenej dôležitou informáciou vo vzťahu k jej práci, ak nie úplne zbytočnou.
Podstatné je, že si si ten článok všimol, už iba jeho obsah splnil účel a ani nemusíš chodiť na jej výstavu. Ale to asi ťažko pochopíš.
https://nitrianskagaleria.sk/event/bez-nenavisti/ https://nitrianskagaleria.sk/wp-cont...NAVISTI_TS.pdf
Ona totiž predovšetkým nie je političkou a nemôže priamo zasiahnuť zo svojej pracovnej pozície do akejkoľvek konkrétnej zmeny v tomto štáte.
ALE že nepovedz .... to fakt, to naozaj musí mať VŠ vzdelanie ?????
TY kde vlastne žiješ ? To musí byť teda fakt oklieštená ulita, zamknutá na 10 zámkov.
Môj kamarát nie je síce akademický maliar, nemá VŠ daného smeru, dokonca stredná škola bola technického zamerania. Pritom je uznávaný v odbore...meno nedám schválne, tak ako to robíš ty.
--------------------------
Tretí sektor - tie rôzne spolky nie sú politického zamerania, no robia to pod pláštikom všetkého možného.
---------------------------
...a ako je to s tými cigánmi vo Fínsku ?
Nedáš nejaké múdrosti....šak ja sa rád zasmejem.
Napríklad, že koľkí skončili ZŠ vo Fínsku a koľkí na Slovensku ?
Kuwa, šak predsa všetci...
...akurát nie je známe, že v ktorom ročníku.
Máš pocit, že veľkosť písma mení obsah?
Ja ti na rozdiel od teba rozumiem veľmi dobre, veď sa pozri, ako ťa tá výstava oslovila. Naštartovala ťa ako býka v koride. Ide o to, že každý na ňu reaguje rôzne a o to ide. Aj preto radšej nepovolili diskusiu. Výstava návštevníka o ničom nepresviedča.
Ja som reagovala hlavne na tvoje vyjadrenia ku kurátorke. Keby si to nezvýraznil, ani sa pri tomto príspevku nezastavím. A iba okrajom som spomenula "politika" s moderátorkou. Ale to nebolo podstatou príspevku.
Výtvarníkmi sú z drvivej väčšiny považovaní odborne vzdelaní ľudia. Tvoriť môže ktokoľvek s nadaním. Osobne mám veľmi rada insitných kovačických maliarov.
Ľudové umenie na Slovensku sa odvíja skôr od použitia prírodných materiálov a lokálnych tradícií, ale nie plátno v zmysle podkladu pre maľbu.
Aj ja si tvorím. Aj Driss tvoril. :-)
Neviem prečo som klikla práve na Fera Guldana, a až teraz som zistila, že robil po 89 riaditeľa SNG v Bratislave.
https://dennikn.sk/808497/vytvarnik-...-tu-gazdujeme/
Neviem si predstaviť, ako museli nad ním zamestnanci tejto národnej inštitúcie zalamovať rukami. Viedol ju iba päť mesiacov. Kde vzal na to guráž?
https://sk.wikipedia.org/wiki/Sloven...1_gal%C3%A9ria
A toto je práve tá doba, ktorú tu občas spomeniem, že najhoršie sa pod chod novovzniknutého štátneho zriadenia podpísali ľudia, ktorí sa ocitli v prvej línii na rozhodujúcich miestach. Prvá línia vždy padá, rozhľadený človek do nej nevstupuje. Nevhodné rozhodovanie, nasmerovanie a reštruktualizácia priemyslu a celého hospodárstva, zlá a nedotiahnutá nová legislatíva, umožňujúca rozkrádanie nenormálnych rozmerov, nedotiahnuté vytváranie legislatívnych podmienok pre podnikanie, nevedeli doslova kam z konopí, čo si počať. Ľudia bez praxe, hlavne že nemali červenú knižku. Najdôležitejšie kritérium. Konkurzy? Výsmech. Všetko živelne za pochodu, bez koncepcie.
A rovnako sa to týka aj tvojej, zdá sa, veľmi citlivej oblasti. Samozrejme, že sa to dotýka aj celej spoločnosti.
O fínskej školskej reforme, s ktorou začali Fíni v 70. r., som do tejto témy pridala aj dostatok linkov asi pred piatimi rokmi. Boli úspešní. Nechce sa mi to vyhľadávať.
A uvedom si, že v tomto prípade ide o princíp, prístup a systémové riešenie štátu k problému, nie o počet obyvateľov. Stačí pár zákonov. A nemusíš sa na tom zabávať, základnú školskú dochádzku vo Fínsku neukončí iba 2 % žiakov tuším v 16. až 17. rokoch. Fínske deti však môžu navštevovať striktne iba školu vo svojom rajóne. Ani o ulicu ďalej. Všetko nájdeš na webe.
K tretiemu sektoru má každý štát svoj prístup.
Niekoľkokrát som tu písala, že som vyrastala s maďarskými, nemeckými aj cigánskymi deťmi, keďže ti neujde jeden môj príspevok, domnievala som sa, že si to pamätáš. Čiže som sa s nimi v predškolskom veku aj hrávala. Okrem prvých troch ročníkov som chodila do škôl mimo bydliska. Od štvrtého ročníka až po maturitu všetky priateľky židovského pôvodu, na čo som logicky prišla až mnohých rokoch.
Rodičov som nikdy nepočula po prvé nikoho ohovárať, a baviť sa o národnostiach už vôbec.
Psychiatra nenavštevujem.
A že ti ešte vôbec na niečo odpovedám.