Zavrieť

Porady

Nahlasenie ecv a priezviska vodica, ktory vyzdvihne tovar

Prosila by som poradiť. Keď klientovi zabezpečím auto k preprave jeho tovaru, od prepravcu za účelom identifikácie (bezpečnostná ochrana v civilnom letectve) potrebujem špz auta, meno vodiča a v niektorých prípadoch aj číslo občianskeho preukazu vodiča.
Ako môžem zabezpečiť, aby bolo odovzdanie tejto informácie na všetky strany v súlade s gdpr?
Meno (niekedy OP) nahlasujem klientovi, klient zas na miesto nakládky a miesto vykládky. Následne mi prepravca pošle faktúru, kde sa meno vodiča nachádza na CMR a v objednávke, ktorú som im zaslala. Čo ak vodič netuší, že mám k dispozícii aj jeho meno, príp. číslo OP?
Veľmi pekne ďakujem za pomoc.
5 komentárov     zbaliť
misoft Hmmm... takže niektoré osobné údaje odovzdávaš tretej strane bez súhlasu dotknutej osoby.... Krása - ak sa to vodič dozvie a začne konať = pokutička aj 20 mil.€, prípadne 4% celoročného obratu firmy......
Máš povolenie od vodiča, aby si jeho číslo OP dávala inému? Nie? Tak NEDÁVAJ!
Máš spracovanú smernicu GDPR? Nie? Tak konaj.
alaya1 ako sa to niekomu lahko pise misoft, ked ani netusis co to obnasa....bud rad.
Mucha79 otazne je, co by vodic z toho mal, keby nahlasil, ze jeho cislo OP skontroluju na letisku, ked pride vykladat tovar., ze to nechcel dat.. zrejme by bol bez prace. Nadriadenym zakonom, preco sa to vyzaduje je z oblasti civilneho letectva napriklad. Alebo spediter, ten tiez informuje klienta minimalne o priezvisku vodica
misoft Muška... je rozdiel medzi poverovaním totožnosti a poskytovaním údajov. Ak príde na letisko - ukáže OP, oni sa pozrú na neho a zistia, že on je on. Ak používa firemné auto, vy oznámite vodiča a EČV, ku každému vozidlu sú predsa doklady, ak je to firemné auto, sú tam ešte ďalšie doklady k vozidlu.
Ešte ani GDPR neexistovalo a tam, kde som pracoval, sa to kontrolovalo. Stačilo od firmy meno a vozidlo (číslo), to sa skontrolovalo (overila pravdivosť) a mohol vojsť do objektu.

alaya1... nemiešaj hrušky s jablkami, viem čo to obnáša, tak ... zdrž sa takýchto komentárov... Alebo - radšej si sadni a začni čítať GDPR. A zistíš, kde musíš a kde NEMUSÍŠ nejaké údaje dávať.
alaya1 Ja mam na to lidi....andelku
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Ing. Ľubomír Janoška
    logo
    Fair Mind s. r. o.
    Optimálne riešenie je také, že odberateľ zmluvne zaviaže zamestnanca, ktorý preberá zásielku, aby sa nechal identifikovať (teda aby predložil OP na nahliadnutie a odpísanie čísla) a aby potvrdil prevzatie podpisom. Súčasne ho informuje o spracúvaní čísla OP a podpisu na účel potvrdenia prevzatia a identifikácie preberajúcej osoby.

    Ak nie, tak dodávateľ (prípadne reťazec špeditér-prepravca) musí zabezpečiť, aby osoba, ktorá potvrdzuje prevzatie bola oboznámená s tým, že jej OP a podpis budú spracúvané na vyššie spomenutý účel.

    V tejto situácii je veľmi ťažké zabezpečiť, aby sa táto informácia skutočne dostala k osobe, ktorá preberá tovar, potvrdzuje jeho prevzatie a preto sa nechá identifikovať.

    Dodávateľ by mal ale aj tak zabezpečiť splnenie tejto povinnosti - napríklad tým, že sa použije tlačivo dodacieho listu, ktoré obsahuje predmetnú informáciu. Tá sa ale celá nevmestí na dodací list, takže by to malo byť zálohované informáciou zverejnenou na webe dodávateľa.
    Čakám na metodické usmernenie ÚOOÚ k tejto otázke.



    edit 1.6.2018
    Na základe komunikácie s Úradom odporúčam použiť v dodacích listoch text:

    "Preberajúci berie na vedomie, že dodávateľ a prepravca sú oprávnení spracúvať jeho kontaktné údaje na základe ust. § 78 ods. 3 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a ďalšie osobné údaje v rozsahu podpis a číslo dokladu totožnosti na účel potvrdenia prevzatia. Preberajúci súčasne berie na vedomie, že s komplexnou informáciou o spracúvaní osobných osobných údajov sa môže oboznámiť na web-stránke dodávateľa ... "( uviesť odkaz).
    Naposledy upravil Ing. Ľubomír Janoška : 01.06.18 at 05:17 Dôvod: doplnenie odporúčania
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Mucha79 Báječne.. takže čakáme Niektoré zmluvné vzťahy sú komplikované a ťažko sa zosúladiť s 18/2018, aby to nebolo na úkor iných výkonov. Ďakujem veľmi pekne zatiaľ.
    Ing. Ľubomír Janoška každopádne máš odo mňa "+" za dobrú otázku, lebo o tomto to naozaj je
    Mucha79 Dočasne to skúsim poňať ako predzmluvný/zmluvný vzťah s prepravcom a on by v rámci svojich interných záležitostí mal informovať zamestnancov - vodičov, že ich údaje posúva ďalej.
    To, že u mňa meno vodiča a použitie tohto osobného údaju končí použitím v "nahláške" pre klienta a spracovaním objednávky pre prepravcu, by mohlo postačovať v spísaní postupov s nakladaním s OÚ. Ďakujem veľmi pekne.. .keď sa UOOU ozvú s odpoveďou, budem rada, keď to tu nájdem
      zbaliť
    Ing. Ľubomír Janoška 26.05.18 11:17 priradil do Porady

    Nahlasenie ecv a priezviska vodica, ktory vyzdvihne tovar

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.