Zavrieť

Porady

kancelársky nábytok

Chcela by som Vás poprosiť o radu. Nakúpili sme kancelársky nábytok v sume asi 400.000,-. Na faktúrach mám rozpísané jednotlivé skrinky a police. Každá zvlášť je do sumy 30.000,- bez DPH. Môžem to dať do nákladov jednorázovo, alebo mám radšej odpisovať?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    accad je offline (nepripojený) accad

    accad
    Hmotný majetok s obstarávacou cenou 30000,-Sk a menej a dobou použiteľnosti dlhšou ako jeden rok možno podľa § 13 postupov účtovania v podvojnom účtovníctve
    - zaradiť do dlhodobého hmotného majetku alebo
    - účtovať o ňom ako o zásobách.
    Ak sa účtovná jednotka rozhodne o tomto majetku účtovať na 022, v účtovej triede 0-Dlhodobý majetok, odpisy tohto majetku stanoví vo svojom účtovnom pláne s ohľadom na opotrebovanie zodpovedajúce bežným podmienkam jeho používania. U tejto kategórie hmotného majetku platí zásada, že odpisy uplatnené v účtovníctve sú v súlade s § 17 ods.1 a § 2 písm.i) ZoDP aj daňovo uznaným výdavkom nakoľko tento hmotný majetok nespĺňa podmienky pre zaradenie do hmotného majetku odpisovaného podľa § 22 ods.2 ZoDP.

    Vy sa môžete rozhodnúť, či o jednotlivých kusoch nábytku do 30000,-/kus budete účtovať ako o zásobách priamo na 501, alebo ako o hmotnom majetku a daňovým výdavkom budú účtovné odpisy v súlade s § 2 písm.i) a § 17 ods.1 ZoDP.
    Najlepšie sa je rozhodnúť podľa toho aký daňový základ bude k 31.12. vychádzať.
    Naposledy upravil accad : 16.11.04 at 16:29 Dôvod: daňový základ

    H.B. je offline (nepripojený) H.B.

    H.B.
    ja mám tiež momentálne podobný problém.Akurát mi sme nakúpili stroje za hodnotu niečo cez 400.000,--.Ale hodnota každého stroja je od 5.000 do 30.000,--. Pýtala som sa v okolí a každý to tuná robí tak, že účtuje rovno do 501 ako zásoby. Len sa chcem opýtať,že keď to chcem účtovať ako zásoby,tak to musím účtovať cez účet 112? A s tým spojené aj príjemky,výdajky??? Najjednoduchšie pre mňa je to dať rovno na 501,ale bojím sa tej veľkej sumy. Bola by som rada Katika,keby si mi dala vedieť ako si sa rozhodla.ďakujem.

    accad je offline (nepripojený) accad

    accad
    Netreba sa báť. Nepozerajte na to ako na celkovú sumu, ale na čiastku za jednotlivé stroje, ak ich funkčnosť je samostatná a nezávislá od činnosti ostatných strojov. To, či to urobíte cez príjemku, výdajku a účet 112 alebo priamo cez účet 501 je vecou ako si to upravíte vo vnútropodnikovej smernici.

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Súhlasím s accad, neodpisovať a brať do úvahy každú samostatnú vec. Tiež som to tak urobila a audítorka s tým súhlasila.

    H.B. je offline (nepripojený) H.B.

    H.B.
    Nike a dala si to rovno do 501,alebo cez 112? A urobila by si tak, aj keby si mala trebárs 20 strojov a každý za približne 20.000,--???

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Nedávala som to cez 112, to je zbytočné, rovno 5xx. Záleží aké stroje v akej prevádzke.

    H.B. je offline (nepripojený) H.B.

    H.B.
    väčšinou sú to šijacie stroje, potom nejaké žehličky,brúsky, píly, žehliaci stroj ...

    Nike je offline (nepripojený) Nike

    Nike
    Podľa mňa jednotlivé veci do 30.000,- všetko do spotreby. Je každý samostatne použiteľný a nie je neoddeliteľnou súčasťou väčšieho strojového parku. Nevidela by som v tom problém.

    H.B. je offline (nepripojený) H.B.

    H.B.
    ďakujem ti veľmi pekne Nike. Dosť si mi pomohla. Bola som z toho dosť zúfalá, že mám tam takú veľkú sumu ( veď vieš,spolu cez 400.000,--). Pekný deň ti prajem.

    janaGT je offline (nepripojený) janaGT

    janaGT
    My sme taktiež začiatkom roka nakupovali kancelársky nábytok v sume celkom asi 500 000,- ale jednotlivé položky boli v hodnote nižšej ako 30000,-- - účtovala som priamo na 501.

    Susan je offline (nepripojený) Susan

    Susan
    Zamyslela by som sa na tým, že keď zúčtujem takýto majetok priamo
    do spotreby, či sa nedostane spoločnosť zbytočne do straty a či na ďalší rok by sa mi nezišli nejaké náklady vo forme odpisov.

    H.B. je offline (nepripojený) H.B.

    H.B.
    No my sme nadávno ako s.r.o. vznikli, takže do tej straty sa asi dostaneme. Lenže si myslím,že je lepšie urobiť prvým rokom stratu a potom si ju ďalej umorovať.

    katika je offline (nepripojený) katika

    katika
    Ďakujem všetkým za odpovede, potešili ste ma. Bála som sa to dať priamo do nákladov. Ale teraz to tak rozhodne urobim. Do straty sa úrčite nedostaneme.

    Lenuška je offline (nepripojený) Lenuška

    Lenuška
    Myslím, že nie je na škodu - viesť to aj na podsúvahových účtoch ako operatívnu evidenciu DM do 30.000,- kumulatívne. Pretože na 501
    je len nákup za konktrétny rok. Stavu na podsúvahových účtoch
    vyjadruje takýto majetok celkom. Podlieha inventarizácii. V smernici treba určiť spodnú hranicu. O vyradení účtujem tiež na podsúvahových účtoch.
    Takže mám prehľad celkového majetku s odsúhlasením na inventúru.

    pipera je offline (nepripojený) pipera

    pipera
    ja by som sijacie stroje dala hned do spotreby. ved kazdy sa pouziva samostatne. ja som uctovala tiez nakup nabytku do predajne a aj do skladu a na fa boli rozpisane samostatne skrinky. zistovala som to a a tiez som to dala hned do spotreby, lebo kazda sa da samostatne pouzit a nemusia byt iba v predajni, ale su aj v sklade a kancelarii a tym padom su samostatne pouzitelne.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.