Zavrieť

Porady

Odpis pohľadávky v PÚ

Ahojte, prosím Vás, firma má neuhradené pohľadávky z r. 2012 v sume 4500 eur. Aký je postup ich vyradenia z účtovníctva? V JÚ to jednoducho cez ID v rámci uzávierkových operácii pripočítam k ZD. Ale v PÚ som ešte len začiatočník, tak by som bola rada, ak by sa našiel niekto, kto by mi vedel napísať správne predkontácie. Firma by ich chcela k 31.12.2018 odpísať. Ďakujem veľmi pekne za radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Replasťačka je offline (nepripojený) Replasťačka

    Replasťačka
    OP sa tvoria podľa zákona o účtovníctve z dôvodu opatrnosti podľa § 26 ods.3 a 4 vtedy, keď je pohľadávka riziková, teda je podozrenie, že ju dlžník čiastočne alebo úplne nezaplatí, tak ako písala Twety
    mondes Aha, takže ak je pohľadávka z r. 2012, tak aj v tomto roku som mala tvoriť OP? Už vtedy bolo treba vedieť, či je pohľadávka riziková? ... Ide o to, že naša ext. účtovníčka chce v tomto roku odpísať neuhradené pohľadávky z r. 2012. A mňa len zaujíma, aký je postup, učím sa. Ďakujem.

    S4B je offline (nepripojený) S4B

    S4B
    Ak neboli vytvárané opravné položky ku pohľadávke tak 546/311 resp. 546/378, podľa toho, na akom účte bola pohľadávka evidovaná.
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť