Zavrieť

Porady

Odmena prednášajúcemu

Poraďáci, poprosím Vás o pomoc

Novovznikunutá neziskovka bude organizovať prednášky kde budú prednášať jednorazovo lekári. Z toho čo čítam a študujem som samozrejme už domotaná, lebo sa to za posledný rok zmenilo.
Za danú prednášku by som im najradšej urobila zmluvu podľa občianskeho zákonníka, ale bojím sa že to zaváňa autorstvom. Takže ak to hoci aj nebude autorská zmluva, prejde mi to?
Môžem tam uviesť § 43 ods. 14 o zrážkovej dani, platiteľ oznámi DU na oznámení do 31.1.2019 a oni si to potom v DP priznať v ktorom riadku a druhu príjmu? Tiež sa potom dúfam nebudú musiť nahlasovať na DU????
Ďakujem za každá odpoveď a radu ktorá mi to pomôže vyjasniť
11 komentárov     zbaliť
ivka70 mne pride, ze ak ma neziskovka zamestnancov, jednoduchsie je uzvriet s nimi dohodu o vykonani prace .....
Mila123 popr. zmluvu o dielo a zraziť mu 19 % daň a podať Oznámenie na FS SR
https://www.financnasprava.sk/sk/ele...a-podla-43-zdp
je to jednoduchšie, nakoľko príjem by musel zdaňovať DP typ B, podľa § 8, tak či tak by zaplatil 19% daň a čo si dá do výdavkov? auto? a ešte z toho zaplatí nedoplatok na ZP...
táto cesta je najjednoduchšia.....
Mila123 pozri si autorský zákon
katkasabka Neziskovka nemá zamestnancov....budú to externí ľudia vždy. Aj mne napadlo že mu to radšej zraziť a zaplatiť hneď a on má pokoj a platiteľ nemusí podávať oznámenie o uzavretí dohody.
Ale musí podať oznámenie o zrazení a odvedení, takže to je na rovnako A dokedy musí zo zmluvy odviesť daň??
DAKUJEM krásne
ivka70 v danovom priznani
katkasabka Mám na mysli dokedy musí odviesť daň platiteľ....lebo to oznámenie vidím že do 15. dňa nasledujúceho mesiaca
katkasabka aa už som sa dočítala
Ďakujem pekne
katkasabka A ešte otázka...ak sa im urobí autorská zmluva....nemusia sa registrovať na DÚ, však?