Zavrieť

Porady

Evidencia príjmov pri predaji tovaru cez ERP

Dobrý deň,
mám živnosť a uplatňujem si paušálne výdavky, čiže si vediem evidenciu príjmov, odvodov, zásob a pohľadávok. Doteraz som vydávala len faktúry, ktoré boli uhrádzané bankovým prevodom, takže som v tabuľke uvádzala číslo faktúry, dátum vystavenia, dátum úhrady, spôsob úhrady a sumu. Minulý rok som však predávala svoje výrobky na trhoch cez ERP a neviem, ako to mám do evidencie zapísať. Mohli by ste mi, prosím, poradiť?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Vytlač si intervalovú uzávierku za každý mesiac samostatne.
    Do evidencie uveď ako tržbu ERP s dátumom posl. kal.dňa v mesiaci a súhrnnú sumu za mesiac
    11 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    szčo123 To znamená, že tieto príjmy uvediem v osobitnej tabuľke ako tržby z ERP? Ja som cez ERP prijala ešte aj úhradu za dve faktúry, takže neviem, do akých kategórií to všetko rozdeliť. Alebo priradím aj tržby k ostatným príjmom, ale vynechám všetky stĺpce okrem dátumu úhrady, spôsobu úhrady a sumy?
    veronikasad Nesleduješ spôsob úhrady, ak ide napr. o predaj tovaru, tak ich uvádzaš v jednom stlpci. Pri paušálnych výdavkoch ich vlastne vôbec nečleníš, sleduješ len zdanitelné príjmy.
    szčo123 Ďakujem za radu. Môžem sa ešte spýtať, ako sa značia do evidencie príjmov zásoby? Napr. ak mi na sklade zostali k 31.12. tri čiapky po 15,- eur, čo tam mám napísať?
    veronikasad Do evidencie príjmov neuvádzaš zostatok zásob. V DP budeš mať na to samostatnú tabulku- stav zásob na začiatku a konci účtovného obdobia. Rovnako tam uvádzaš aj stav pohladávok.
    szčo123 A čo sa tam píše? V prípade troch čiapok po 15,- napíšem jednoducho 45,-?
    veronikasad Pre vlastnu potrebu si urobíš inventúru zásob k 31.12. v členení : druh tovaru, počet ks, jednotková cena, cena celkom.
    Do DP uvedieš len celkovú sumu
    szčo123 Ďakujem pekne za ochotu. Ja si robím vlastnú evidenciu a inventúry aj priebežne, len sa ťažko orientujem v tom, čo odo mňa môžu chcieť úrady. Napríklad, keď vyrábam svoje vlastné výrobky a predávam ich len na trhoch, aj tak musím mať skladovú evidenciu či nie? Môžu to odo mňa daňováci chcieť?
    veronikasad vlastné výrobky neblokuješ a neeviduješ v tržbách ?
    szčo123 Blokujem aj evidujem.
    veronikasad tak potom aký máš problém zahrnúť ich do inventúry rovnako ako nakúpený tovar ? Treba ich evidovať na samostatnom liste inv.záznamu.
    szčo123 Môžem sa ešte spýtať - keď mám v jednom mesiaci cez ERP predaj tovaru aj úhradu faktúry, tak faktúru v evidencii nespomínam a len to všetko uvediem zhrnuté do tržby za daný mesiac?
      zbaliť

    Evidencia príjmov pri predaji tovaru cez ERP

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.