Zavrieť

Porady

Vystavené a prijaté FA v roku 2018 uhradené v januári 2019 u platiteľa DPH

Milí poraďáci,

som začiatočník v JÚ a zaujímalo by ma, ako to je u platiteľa DPH. Vydané faktúry december 2018, ktoré sú uhradené až v januári 2019 a prijaté faktúry z decembra 2018 ale platené až v januári 2019. Ako to bude vyzerať v dec. DPH? Vydané FA sa priznajú v DPH za december 2018 aj keď nie sú uhradené? A prijaté FA neuhradené sa môžu odpočítať z DPH za dec, či nie? Ak nie, tak čo s nimi v januári tohto roku?
Prevzala som jednoduché účto, kde mi predošlá účtovníčka dala ešte 2 neuhradené faktúry z roku 2017. Vôbec neviem ako sa toto účtuje, keďže to robím prvý rok. Čo s tými dvomi faktúrami z roku 2017?

Ďakujem pekne za odpoveď
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Enyma je offline (nepripojený) Enyma

    Enyma
    JU - DPH
    Faktúry, ktoré Vaša firma vystavila OF a prijala DF s dátumom dodania do 31.12.2018 - DPH 12/2018, ale iba v prípade ak neuplatňujete DPH podľa platby - sú tu ale podmienky !!!

    DP FO 2018 - JU
    Príjmy ovplyvňujúce základ dane - OF za ktoré boli zinkasované do 31.12.2018.
    Výdavky ovplyvňujúce základ dane - DF ktoré boli dodávateľom uhradené do 31.12.2018.