Ahojte poraďáci, opäť som si prišla k Vám po radu!
Mám tu takú situáciu, kedy zamestnanec A odišla na materskú a neskôr na rodičovskú dovolenku. Prijali sme na jej zastupovanie zamestnanca B na riadny zástup počas trvania MD a následne RD zamestnanca A.
Chcela by som sa opýtať, akou formou by sme mali oznámiť zamestnancovi B, že sa zamestnanec A plánuje vrátiť do práce, či je povinnosť vyplývajúca zo ZP, lehota na oznámenie bude 30 dní? Som trošku z toho zmätená, nakoľko som takúto situáciu ešte neriešila. Respektíve je na to § v ZP, podľa ktorého by som mala postupovať?
A teraz otázka č. 2, musí sa zamestnanec A skutočne vrátiť do práce? Teda riadne ukončiť RD? Čo ak si to medzičasom rozmyslí, ja to už zamestnancovi B oznámim?
Viem, je to komplikované, ale skúste mi k tomu niečo poradiť.
Vopred ďakujem za akékoľvek pripomienky!