vicktor
Ja tiez jazdim pod udaj vyrobcu (aj bez "aplikacie"), ale vo vseobecnosti velka vacsina soferov to nedokaze.
Bolo dost clankov o nerealnych hodnotach a doslo k tlaku na zmenu metodiky.
Povedzme si aj to, že drvivá väčšina nevie jazdiť. Tým nemyslím techniku šoférovania, alebo nebodaj, že by dochádzal do križovatky typom 5-4-3-2-1 a tým brzdil premávku...
Ak by som sa opýtal vodičov na priebeh ich krútiaceho momentu svojho auta, tak nebudú vedieť. A to je hlavný kľúč k spotrebe, nakoľko v tom rozmedzí motor funguje NAJEFEKTÍVNEJŠIE. Preto treba jazdiť na DOLNEJ hranici max. krútiaceho momentu. Teda ak je krivka od nuly do 2750 ot strmá a potom sa už dvíha iba pozvoľna, tak presne to je ten moment, kde treba točiť.
Keď som jazdil tachometrových 60 km/h na päťke, vždy som mal vyššiu spotrebu ako rovnaké trasy rovnakých 60km/h na štvorke. Kto jazdil kedysi na motorkách, vie, čo je to dusenie motora. To je moment, kedy do kopca pridáš a vozidlo začne spomaľovať. A nie je problém to nasimulovať aj na autách vyrobených dnes, niektoré sa tak správajú aj s automatickou prevodovkou, čo je už dosť na smiech. Hlavne, keď je 140 kW pod kapotou.
Keď vidím, ako niektoré autá "doporučujú radiť", tak v jednej škodovke mi "blikala" 5-ka, pritom to bolo na 3-ku.
Lenže toto ti málokto povie, lebo každý počíta s tým, že však prídeš na to sám. Ale pokiaľ nemeriaš spotrebu počas celej životnosti auta, tak v podstate nevieš ako sa to chová v akom režime vo vzťahu k spotrebe.
Mal som spolužiaka, ktorý bol testovací jazdec vo VW. Potvrdil mi, že niekedy je pri 80-ke menšia spotreba na nižšom stupni, ako na najvyššom.