Zavrieť

Porady

reklamácia topánok

ahojte.

prosím o radu.
kde v zákone by som našla povinnosti a práva pri reklamácii tovaru?
prosím súrne.
dakujem
Usporiadat
rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

Občiansky zákonník - §619 a nasl. zodpovednosť za vady predanej veci.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
tanti tanti

tanti je offline (nepripojený) tanti

Mám na Vás jednu prosbu kto máte skúsenosť.
Práve ma dosť vytočila jedna nemenovaná predajňa obuvi a vlastne aj moja hlúposť (to asi ešte viac)
V decembri som si kúpila zimnú obuv v januári som zistila, že dosť premoká a navyše sa aj rozpadáva. Tak som ju išla reklamovať, že sa mi rozpadá podrážka a tak. Samozrejme reklamáciu mi neuznali lebo som si ju vraj mechanicky poškodila a tak kedže bola aj pani predavačka veľmi nepríjemná som dala novú reklamáciu, že obuv premoká (na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv) Pani predávajúca sa na mňa usmiala a povedala, že to je prešívaná obuv a nie lepená a určite mi to neuznajú a tak som jej vysvetlila, že ale mňa na to nikto neupozornil, keď som ich kupovala a na lístku je napísané že je to zimná obuv.
Samozrejme reklamáciu mi neuznali s tým, že je to módna obuv tak som sa usmiala, že aká kravina...
Akurát sa chystám, že čižmi zajtra pošlem na preskúšanie či som ich ozaj "mechanicky poškodila" alebo oni majú nekvalitnú obuv a zavolám na Obch.inšpekciu kôli premokaniu obuvi lebo viem, že ma jednoducho neupozornili na to premokanie pri kúpe a na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv.
Na moje veľké prekvapenie som zistila, že na záručnom liste je teraz napísané, že je to módna prešívaná obuv!!
Toto je už aj na mňa veľa vobec ma nenapadlo, že mi ten záručný list zamenia za nový taký, aby vyhovoval im a ja som si nespravila kópiu toho prveho, aby som mala dôkaz. Ešte k tomu ja krava som si to pri preberaní reklamácie vôbec nevšimla. Na pokladničnom doklade je síce jasne vidiet že bol k niečomu pripnutý (pamätám si, že bol pripnutý k záručnému listu) no ale môj nový záručný list je nepoškodený od spinky takže mám aspoň sama pre seba dôkaz, že mi nešibe a naozaj mi to vymenili.
Píšem hlavne preto, aby ste si aj vy ostatní davali pozor a ak náhodou má niekto podobnú skúsenosť poradili mi ako to riešiť. Na to preskúšanie to určite pošlem.
0 0
rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

tanti Pozri príspevok
Mám na Vás jednu prosbu kto máte skúsenosť.
Práve ma dosť vytočila jedna nemenovaná predajňa obuvi a vlastne aj moja hlúposť (to asi ešte viac)
V decembri som si kúpila zimnú obuv v januári som zistila, že dosť premoká a navyše sa aj rozpadáva. Tak som ju išla reklamovať, že sa mi rozpadá podrážka a tak. Samozrejme reklamáciu mi neuznali lebo som si ju vraj mechanicky poškodila a tak kedže bola aj pani predavačka veľmi nepríjemná som dala novú reklamáciu, že obuv premoká (na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv) Pani predávajúca sa na mňa usmiala a povedala, že to je prešívaná obuv a nie lepená a určite mi to neuznajú a tak som jej vysvetlila, že ale mňa na to nikto neupozornil, keď som ich kupovala a na lístku je napísané že je to zimná obuv.
Samozrejme reklamáciu mi neuznali s tým, že je to módna obuv tak som sa usmiala, že aká kravina...
Akurát sa chystám, že čižmi zajtra pošlem na preskúšanie či som ich ozaj "mechanicky poškodila" alebo oni majú nekvalitnú obuv a zavolám na Obch.inšpekciu kôli premokaniu obuvi lebo viem, že ma jednoducho neupozornili na to premokanie pri kúpe a na záručnom liste bolo napísané, že je to zimná vychádzková obuv. Čo to znamená v praxi zimná vychádzková obuv ? Je preňu predpísaný nejaký zvláštny spôsob ošetrovania ktorý nebol dodržaný ? Alebo ak by náhodou začalo v zime pršať obuv treba skryť do igelitky a bežať domov bosý ?
Na moje veľké prekvapenie som zistila, že na záručnom liste je teraz napísané, že je to módna prešívaná obuv!!
Toto je už aj na mňa veľa vobec ma nenapadlo, že mi ten záručný list zamenia za nový taký, aby vyhovoval im a ja som si nespravila kópiu toho prveho, aby som mala dôkaz. Ešte k tomu ja krava som si to pri preberaní reklamácie vôbec nevšimla. Na pokladničnom doklade je síce jasne vidiet že bol k niečomu pripnutý (pamätám si, že bol pripnutý k záručnému listu) no ale môj nový záručný list je nepoškodený od spinky takže mám aspoň sama pre seba dôkaz, že mi nešibe a naozaj mi to vymenili.
Píšem hlavne preto, aby ste si aj vy ostatní davali pozor a ak náhodou má niekto podobnú skúsenosť poradili mi ako to riešiť. Na to preskúšanie to určite pošlem.
Ja si myslím, že netreba sa dať len tak ľahko odbyť ak boli dodržané predpísané spôsoby ošetrovania obuvi a obuv nebola poškodená nejakým mechanickým spôsobom. Samozrejme, že musí sa reklamácia uplatniť v záručnej dobe. Okrem toho existujú štátne skúšobne ktoré vedia dokázať či vzniknutá vada na výrobku je z dôvodu vady buď materiálu, zlej výroby alebo poškodeným zákazníka.
Ešte by som išla podľa hesla "najlepšia obrana je útok" - treba si však preštudovať podrobne nielen ustanovenia o reklamácii v OZ ale aj zákon o ochrane spotrebiteľa a zákon o označovaní materiálového zloženia obuvi, najmä o piktograme. Je to vlastne znak, ktorý musí mať každá obuv a označuje hlavné časti obuvi a ich materiálové zloženie. Podľa materiálového zloženia by mali ku každej obuvi prikladať návody ako ju správne ošetrovať. Ak by som našla nejakú nezrovnalosť alebo bola nespokojná s vybavovaním reklamácie treba sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu - tam už veľmi dobre vedia koľko takejto predajni môžu vymerať.
0 0
rada rada

rada je offline (nepripojený) rada

Už niekoľkokrát a nielen ja sme upozorňovali, že skratka OZ je v právnickej obci zaužívaná pre občiansky zákonník a nie pre obchodný zákonník, ktorý sa zjaví pri kurzore.
Skratka OZ, ktorú som ja použila znamená občiansky zákonník.
0 0
SERVIS SERVIS

SERVIS je offline (nepripojený) SERVIS

To je už dnes normálne, že pri topánkach je priložený zoznam toho na čo sa nehodia a čo v nich nemáš robiť. Je normálne, že v čižmách nesmieš ísť do snehu, v športových topánkach nesmieš športovať, v elegantých nesmieš tancovať. Ja som tiež už 2-3 krát takto poučila. Hlavne že máme módnu obuv, ale čo v nej máme sedieť len doma v kuchyni? A keď chceme ísť von, tak asi vo vojenských kanadách.
0 0
tanti tanti

tanti je offline (nepripojený) tanti

Ďakujem. Áno na to preskúšanie ich idem poslať len kedže mi vymenili ten záručný list na ktorom bolo predtým označenie zimná vychádzková obuv na módna obuv na obchodnej inšpekcii asi moc neuspejem a to ma štve. Keby ma napadlo pri preberaní reklamácie pozrieť na lístok a skontrolovať ho aspoň by som spravila na reklamačný lístok zápis, že to nie je pôvodný lístok, ktorý mi dali pri kúpe. Nuž čo už, ale každopádne idem zavolať na inšpekciu, či ma predsa len niečim nepotešia
Nie som žiadna zlomyselná mrcha, ale čo je veľa to je moc oblbovať sa nenechám. Uvidíme ako to nakoniec dopadne..
0 0
tanti tanti

tanti je offline (nepripojený) tanti

Ešte som zabudla napísať, že zimná vychádzková obuv podľa záručného listu je "určená na bežné nosenie v zimnom období"
a módna obuv podľa záručného listu " je vyrobená pre nenáročné nosenie, dizajn je dôležitejší ako kvalitatívne vlastnosti niektorých častí obuvi, negarantuje sa odolnosť proti ohýbaniu vrchového materiálu za mokra,... nevýhodou tejto obuvy je jej obmedzená odolnosť proti prenikaniu vody....
Takze veľmi dobre vedeli prečo mi zamenili záručný list.
0 0
bubelaj bubelaj

bubelaj je offline (nepripojený) bubelaj

moja ešte čerstvá skúsenosť s reklamáciou, je asi taká, že športová obuv/botasky/ sa rozpadla z vnútra zistila som to až po zime, lebo syn sa nepriznal. Chlapec má asi 50 kil, a oni napísali, že je to mechanické opotrebovanie. Je tam ešte jedna vada, meni podrážka formu je taka vráskava. Ja si myslim, že botasky, ktorée stali 1.200.-Sk by mali slúžiť aj po záruke, a nie skončiť ešte pred zárukou.Podala som sťažnosť, ale nič. Napísali nejaké posudky, a s pozdravom... Napíšte či je ešte nejaká šanca to riešiť. /Nosil to do školy a zo školy, bývame asi 300 metrov. Je šetrný./ No Baťa ma asi nekvalitné výrobky.Čínske asi vydržia dlhšie.
0 0
Juliska2 Juliska2

Juliska2 je offline (nepripojený) Juliska2

Nedá mi aby som sa nepridala, ale poviem Vám záleží na tom v ktorej predajni ste si obuv kúpili, pretože ja mám kladné aj záporné skúsenosti. Ale ked vám nechcú vyjsť v ústrety treba sa ohánat aj SOI, aj zvysit hlas, niekde to pomoze. Niekde nepomoze nic, len sa do tej predajne viac nevrátit. Moja dcéra si tak kúpila zimné čižmy, vraj čistá koža, popraskali, vyzerajú hrozne, reklamáciu neuznali, vraj si to zavinila sama. Nepomohli ani hrozby, nič. Tá obuv vyzerá horšie ako z blšáku.Má jedinú možnosť, viac sa tam nevrátiť, pretoze ak by to chcela cez skúšobnu, ap. je to na dlhé lakte. Aj ked som minule videla pani, ktorá sa obrátila az na lamparen /v markíze/ aby si vydobyla peniaze, pretoze aj ked uspela so skúšobnou, súdom, aj tak jej v predajni nechceli vrátit peniaze. Tak vám prajem pevné nervy a vela úspechov pri vybavovaní reklamácií obuvi.
A
0 0
canon canon

canon je offline (nepripojený) canon

Potrebujem poradiť.
V novembri minulého roku som si kúpil viac menej zimné topánky značky garmont za cca 2500 sk. Po dvoch týždňoch sa mi kus podrážky odlepil a tieklo do nich.Tak som dal ich reklamovať a po mesiaci mi poslali domov list že sú už topánky v poriadku-zalepené. Ale zalepené boli tak že sa mi po chvíli zase odlepila podrážka, tak som dal zase reklamovať.Po mesiaci už ani nedali vedieť, len keď som prišiel do predajni tak mi povedali , že buď peniaze alebo iné topánky.Tak som si vybral iné topánky , lebo už bola jer tak som si radšej kúpil top kúpil botasky značky adidas za 2400 sk. Ale ani tie topánky neboli v poriadku.Boli tak vyrobené, že vnútro topánok bolo na jednej vyššie a na druhej nižšie , ale myslel som si že sa to rozchodí, že je to bolo kôli tomu , že jedna topánka bola ne skúšanie. Nerozchodili sa tak som ich dal reklamovať.Ale nemal som v čom chodiť , tak som si kúpil v inom obchode topánky. Po viac ako mesiaci som prišiel do predajne kôli reklamácií. Predavačka pozrela do papierov a chcela ma odbiť že neubehol ešte mesiac ale potom sa spamätala a povedala mi že výrobca uznal reklamáciu a poslal nové topánky. Keď ich išla zobrať tak zistila, že ich predali tak ma odbila že mám prísť zajtra, keď príde nový tovar.Ja som jej povedal , že chcem peniaze ale ona ma odbila, že mi ich nemôže dať keď výrobca poslal nové topánky, že nemám nárok na vrátenie peňazí iba na výmenu topánok.
Preto sa chcem spýtať, či mám nárok na vrátenie peňazí a ak mám nárok ale nebudú ich chcieť vrátiť, čo môžem s tím ďalej robiť.
vopred Ďakujem
Naposledy upravil canon : 30.05.08 at 11:41
0 0
Liptáčik Liptáčik

Liptáčik je offline (nepripojený) Liptáčik

Pri čítaní týchto príspevkov som si spomenula na jeden rozhovor. Manželka jedného pána mala problémy s obuvou - teraz už neviem presne, aké. Reklamáciu v predajni jej nechceli uznať - vraj si to zapríčinila sama. Predajňu navštívil s topánkami jej manžel - má aké-také právne vedomosti a spustil niečo v tom duchu, že manželka má kvôli chybe topánok zdravotné problémy s chodidlom. Takže sú dve možnosti - alebo vrátia peniaze za obuv a na všetko sa zabudne, alebo sa manželka dá vypísať, oni sa začnú súdiť, pričom aby sa poistili - zoberú si právnika s určitou praxou a určitou sadzbou a neveria, že proces so zárukou topánok prehrajú. K tomu si napočítajú ušlú mzdu počas PN a trovy právnika na zastupovanie. Ak si myslíte, že po tomto monológu, ktorý mimochodom odznel s úsmevom na perách odišiel daný pán s peniažkami v rukách, myslíte si dobre. Reklamáciu vybavil rýchlo, kvalitne a ku svojej spokojnosti.
0 0
poisonkatka poisonkatka

poisonkatka je offline (nepripojený) poisonkatka

ja aj sestra sme si kupili balerinky...dokopy mame teda 3 pary a vsetky nas tlacia na pate...je to tam tak tvrdo zosite...pochybujem, ze sa to rozchodi...takze mame teraz otlaky a oblepene paty..da sa taketo nieco reklamovat?
0 0
motylik7 motylik7

motylik7 je offline (nepripojený) motylik7

telo zrelej ženy a duša mladej dievčinky ...viac
poisonkatka Pozri príspevok
ja aj sestra sme si kupili balerinky...dokopy mame teda 3 pary a vsetky nas tlacia na pate...je to tam tak tvrdo zosite...pochybujem, ze sa to rozchodi...takze mame teraz otlaky a oblepene paty..da sa taketo nieco reklamovat?
Väčšinou sa dá reklamovať tovar so závadou, ktorá bráni jeho riadnemu používaniu. A peniaze sa vracajú po tretej opodstatnenej reklamácii. Ale skúsim môžete, prípadne ak máte dosť času, nervov a aké-také právne povedomie, skúste postup opísaný vyššie.
0 0
lenca lenca

lenca je offline (nepripojený) lenca

Ahojte,
prosím o radu. Pred 2 týždňami som si v nemenovanom značkovom športovom obchode kúpila značkové kožené botasky /nie lacné/. Rozmer aj do dĺžky a aj do šírky sedí, ale sú strašne tvrdé a otláčajú skoro všade. Čo by športová, vychádzková obuv asi nemala. Už dva týždne sa snažím tieto športové topánky rozchodiť, ale je to utrpenie v nich chodiť. Mám nejakú šancu, že keď ich pôjdem reklamovať, že mi vrátia peniaze? Má niekto s takouto reklamáciou skúsenosti? Každá rada je mi dobrá.
Ďakujem.
0 0
Natallka Natallka

Natallka je offline (nepripojený) Natallka

Dobry den, otvaram tuto temu aj ja v Novom roku .Kupila som si na Vianoce topanky zimne s kozusinou zn.Rieker stali ma 2500 SK, mala som ich len raz na sebe ked bolo sucho a potom ked zacalo snezit a bol mo kry chodnik som isla s nimi len na autobus do obchodu a zasa na autobus a dosla som s tak premocenymi nohami ako keby som nemala ani topanky na sebe.Isla som ich jasne ze reklamovat ze vzivote mi tak topanky nepremokli.Nechceli ich dat ani na reklamaciu zevraj su presivane a tak tam do nich ide voda, no koho by napadlo ze v zime zimne boty s kozusinou si clovek moze obut iba ked je 100 % sucho, tak mi ich zobrali reklamovat a po mesiaci mi len dosiel papier samozrejme ze neuznana reklamacia, ani dovod ani nic tam nebolo.Pojdem tam s tym ze si ich nezoberiem a este raz ich davam na reklamaciu,naco su mi take boty.Chcem len prosim radu kam sa mam obratit na aku adresu alebo tel. cislo kde by som si zavolala,nechcem to tak nechat lebo viem ze take topanky nemozu az tak premokat, v zime mi tiez premookaju nejake boty ale len malinko ale takto mokre ponozky ze som si z nich zmychala vodu tak som nemala nikdy.Dakujem vopred za postup aky mam zaujat a kam sa obratit.
0 0
Natallka Natallka

Natallka je offline (nepripojený) Natallka

Ahojte poradaci no nikto mi v tomto nevedel poradit tak skusam este raz dat otazku ale inu.Bola som dnes s papierom o reklamacii co mi neuznali topanky, dosla som tam ze nesuhlasim s vyjadrenim ze nech to odoslu na odborny posudok ako im to stanovuje zakon a povedali mi ze to oni neodoslu ze nebudu platit za to, chcem sa opytat ked som reklamovala topanky a mala som ich len dva krat na sebe a neskutocne mi premokaju a ked podla zakona mi ich maju poslat na odborne posudenie a nechcu to tam poslat co mam robit?Kam mam poslat staznost do predajne a potom na SOI?Dakujem vopred za odpoved.Zakon co som si zistovala vyslovene hovori ze ak spotrebitel reklamuje danu vec do 12 mesiacov tak predajca na svoje naklady to ma poslat na odborny posudok.PROSIM SURNE O ODPOVED,dakujem!!!!
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Rozhodne treba vyhľadať SOI.
0 0
Natallka Natallka

Natallka je offline (nepripojený) Natallka

ROZALKA dakujem no tam rozhodne napisem no neviem ci mi to pomoze dokym predajca neposle topanky na odborny posudok tak ja ich ako prinutim, asi nijako aj ked zakon pise ze maju taku povinnost.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Natallka, ako to dopadlo?
0 0
Natallka Natallka

Natallka je offline (nepripojený) Natallka

ROZALKA informovala som sa na SOI-ke a este inde tak mi napisali email ze su tie zakony co som si aj ja pozrela o ochrane spotrebitela.Napisala som aj email tomu predajcovi, ze co a ako no mi neodpisali na email.Budem cakat 30 dni ako je v zakone na list od nich ze co a ako.Ked mi nic nepride tak mam kontaktovat SOI-ku v ich kraji,predajca je z Prievidze.Takze zatial cakam ako sa vyjadri predajca, aj ked moc v to nedufam ale snad mi nieco na pise ked znova vtedy vratilla boty ze nesuhlasim s reklamaciou a ziadam aby ich poslali na odborne posudenieako pise zakon.Takze uvidim potom.No zatial nemam ani peniaze a ani topanky.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať