Zavrieť

Porady

Kedy a ako sa považuje reklamácia za ukončenú ?

Dobrý deň, zákazník reklamoval nožičku od sedačky. Jedna sa mu totiž zlomila. Reklamácia bola vybavená dodaním novej nožičky. Zákazník si nohu prebral na predajni a sám si ju našróboval.
Druhá reklamácia bola vybavená tak, že nohu od sedačky sme zaslali rovno na adresu zákazníka. Po 4 mesiacoch k nám prišiel zákazník, že za sedačku chce vrátiť peniaze, pretože nebola odstránená závada a že to, že sme mu poslali domov nohu, že to nepovažuje za vybavenú reklamáciu. Pri tom, keby nám zavolal a požiadal nás o pomoc hneď by sme mu prišli nohu našróbovať.
Zákazník ešte tvrdil, že "nevedel čo má s nožičkou od sedačky robiť". Pri tom je zaujímavé že v prvom prípade to vedel...
Má zákazník právo na vrátenie peňazí za sedačku ?
Ďakujem za radu a pomoc.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    Onko je offline (nepripojený) Onko

    Onko
    Povedzte mu, že nech na predajňu donesie sedačku aj nožičku a vy mu ju našróbujete.
    Evidentne len špekuluje.
    Dobrý deň,

    jednou vecou je faktická oprava tovaru (dodanie náhradného dielu), a druhou je vystavenie príslušných dokladov podľa zákona č. 250/2007 Z. z.

    Ťažko povedať, ako by Slovenská obchodná inšpekcia alebo súd nazerali na takýto spôsob odovzdania opraveného výrobku. Je vhodné dať si pozrieť doklady o uplatnení a vybavení reklamácie, či sú formálne v poriadku, lebo zákazník by mohol minimálne zariadiť pokutu.

    V každom prípade odporúčam myslieť na prevenciu pred prípadnou kontrolou alebo súdom.

    Kedy a ako sa považuje reklamácia za ukončenú ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.