Zavrieť

Porady

Reklamácia poškodeného tovaru

Kúpil som luxusné kožené kreslo a pri obhliadke malo dve zjavné vady, ktoré som ihneď oznámil dodávateľovi.
Jednu vadu uznal , údajne ju opraví na vlastné náklady a druhú zatiaľ nie.
Ako je to z vrátením tovaru z dôvodu nekvality?
Kto zabezpečuje v mojom prípade balenie a dopravu späť k dodávateľovi?
Dodávateľ totiž môže pri spätnom prevzatí tovaru účtovať formálne opravu vád vzniklých nedokonalým balením a dopravou
3 komentárov     zbaliť
misoft Zákon na ochranu spotrebiteľa.
https://www.epi.sk/zz/2007-250
§18
http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
https://www.epi.sk/odborny-clanok/Oc...reklamacie.htm
mulda Ďakujem, za rýchlu reakciu!
Myslím, že môj problém je hlavne v tom, že ak sa v názoroch na vady , ktoré boli nafotené a poskytnuté predajcovi, nezhodneme, tak musím pripraviť tovar na cca 500 km cestu prostredníctvom nejakého prepravcu alebo a to ma hlavne zaujíma - musí si to dodávateľ pri uznaní chyby, zabezpečiť sám ???
misoft Do 6 mesiacov od kúpy sa pri reklamácii akákoľvek vada považuje za výrobnú vadu.
Predajca ti do 12 mesiacov odo dňa kúpy NESMIE zamietnuť reklamáciu, ktorá nie je podložená odborným posudkom. A všetko to platí predajca! Takže aj keby si platil, on to MUSÍ preplatiť.
Pripomeň predajcovi zákon 250/2007 s poznámkou, že to môže riešiť SOI (čo by pre neho - ak by reklamácia nebola vybavená zákonne - znamenalo riadnu pokutu) a ty by si sa potom mohol od neho dožadovať náhrady škody súdne - čo by mohlo prípadne u neho znamenať i návštevu exekútora.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Reklamácia poškodeného tovaru

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.