Zavrieť

Porady

Berú sa pri emisnej kontrole do úvahy rôzne emisné limity podľa roku výroby auta?

Vozidlo mi neprešlo emisnou kontrolou. Podľa roku výroby patrí do emisnej triedy EURO 2, ale bolo zrejme posudzované podľa najnovšej triedy. Je to v poriadku? Údaje ustanovených hodnôt sú tiež na protokole vypísané akosi čudne, aj keď beriem do úvahy posun desatinnej čiarky, hodnoty HC a CO vôbec nesedia.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Berú, ale je málo pravdepodobné, že by technik urobil takú chybu, že by nahodil do meracieho zariadenia zlý rok výroby auta.

    Máš vysoké CO? Aké máš auto? S katalyzátorom?

    Choď na diaľnicu a katalyzátor poriadne vypáľ. Choď aspoň 10 minút na vysokých otáčkach maximálnou rýchlosťou, ako je povolená na diaľnici.

    Tiež som mal takýto problém, vysoké hodnoty, neprešlo. Už som pozeral, koľko stojí nový katalyzátor. V servise mi toto poradili, urobil som to a na ďalšej kontrole hodnoty CO na minime. Technik len neveril, že sa na aute okrem toho vypálenia katalyzátora nič neurobilo.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Nuž - keď sa to vezme.... EK .... hodia len rok výroby a už im je to jedno. Ony sa totiž normy menili pre všetky triedy - bez ohľadu.... takže i napr. 10 ročné vozidlo musí mať normy ako keby bolo 4 ročné. Nezohľadňuje sa ani vek. "Vymoženosť" nariadenia EÚ.
    Clinton Obsah CO pri voľnobežných otáčkach som mal 0,88 (uvádzaný limit 0,5), pri zvýšených 0,91 (limit 0,2), HC nameral 212 (limit 100). Pred dvomi rokmi boli hodnoty 0 a 37. Mesiac pred kontrolou bol menený výfuk, katalyzátor aj sonda, nežralo to olej, nevidel som modrý dym, aj keď nejaký problém vykazovala kontrolka diagnostiky, ktorú som musel kvôli STK aspoň odpojiť. Po kontrole zostala možnosť generálky motora, alebo kompletnej revízie elektriky, (ktorá sa už raz aj tak robila a po výmene káblov bolo údajne všetko v poriadku). Pred niekoľkými dňami som ešte dodatočne zresetoval lambdu, pretože to som predtým neurobil a išiel ešte raz na premeranie mimo kameru, predtým som auto riadne prehnal, výsledok taký istý. Technik mi povedal, že generálka motora to neporieši, podľa neho je to nejaká elektrická závada. Pochopil som, že to asi neovplyvním, viac nákladov už nemienim znášať. Beztak som pred STK-čkou minul na auto skoro tisícku, myslel som si, že aj zbytočne, lebo na kontrole nebudem mať problém. Dokonca mi neprešli ani úplné nové brzdy, aj po nastavení brzdia rozdielne, čo je síce najmenší problém, ale pri zlej EK to už nemá význam upravovať. Ide o Peugeot 306 r.v.1997, ktorý som si chcel ešte podržať, lebo som s ním bol spokojný a je tam všetko menené alebo nové, ale už je to raz tak, že ho musím odhlásiť, alebo zošrotovať, takže momentálne sa obzerám po inom vozidle.
    Chobot To, čo som písal, bolo na 12 ročnom Peugeote 207. Že by to bolo tou značkou?
    Clinton môže byť, ale nemusí..
      zbaliť

    Berú sa pri emisnej kontrole do úvahy rôzne emisné limity podľa roku výroby auta?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.