Zavrieť

Porady

Registratúrny poriadok a registratúrny plán pre s. r. o.

Spoločnosti s ručením obmedzeným sú povinné v zmysle zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach ... predložiť do júna 2005 vecne príslušnému archívu (pre BA - Ministerstvo vnútra SR, Archív hl. mesta SR Bratislavy, Primaciálne námestie č. 3, 815 20 Bratislava 1, ústredňa 54 43 32 48) na schválenie "Registratúrny poriadok a registratúrny plán". Návrh registratúrneho poriadku, ktorý som mala zapožičaný z archívu a ktorý som prepísala, Vám prikladám v prílohe. Samozrejme treba ho upraviť podľa typu spoločnosti a rozsahu jej činnosti. Čo sa týka registratúrneho plánu (ktorý je neoddeliteľnou súčasťou registratúrneho poriadku) mal by byť v mesiaci január 2005 MV SR vydaný metodický pokyn, na základe ktorého by mali spoločnosti tento plán vypracovať. Odporúčaná nám (na "školení" o predarchívnej starostlivosti, ktoré organizovali pracovníčky archívu hl. mesta BA) bola (ako dobrá pomôcka k tejto problematike aj s príkladmi) odporúčaná kniha vydaná v roku 2003, vydavateľom KZT, a. s., Kukuričná 1, Bratislava, autora PhDr. Peter Karbous, CSc., a to "Správa registratúry záznamov a archívnych dokumentov u ich pôvodcov". Pracovníčky archívu sú veľmi ochotné pomôcť, odporúčam obrátiť sa na JUDr. Marcinovú.
Čo sa týka registratúry a akciových spoločností treba sa infomovať v Štátnom archíve, Križková ul. 7, Bratislava 52 49 60 51 až 53, živnostníci by sa mali informovať na živnostenskom úrade. Ak budem mať čas a zistím informácie pre a. s. a živnostníkov určite Vám ich oznámim.
Usporiadat
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

Odľahlo mi po nedávnej veľkej debate, že mám čas do júna 2005
viera.k viera.k

viera.k je offline (nepripojený) viera.k

Ďakujem, príloha mi uhľahčila veľa času
listiakova listiakova

listiakova je offline (nepripojený) listiakova

Ďakujem, ceny za vypracovanie poriadku a plánu sú nehorázne
listiakova listiakova

listiakova je offline (nepripojený) listiakova

Ďakujem. Ceny za registratúrny poriadok a plán sú nehorázne. A dokument ušetrí čas.

Pekný deň.
Susan Susan

Susan je offline (nepripojený) Susan

Este som sa nestihla informovat na ceny za vypracovanie registraturneho poriadku. Ake sumu pytaju? Urcite nam prilozeny registr.poriadok ulahci zivot. Ste super.
vladan vladan

vladan je offline (nepripojený) vladan

žena, a ešte raz ŽENA!!! (aj keď môj nick o tom nevypovedá) ...viac
Susan
Este som sa nestihla informovat na ceny za vypracovanie registraturneho poriadku. Ake sumu pytaju? Urcite nam prilozeny registr.poriadok ulahci zivot. Ste super.
ja som dávala dopyt na vypracovanie reg. poriadku aj plánu a pýtali odo mňa 10.000,- Sk ... kus veľa sa mi to zdá ...
aladin aladin

aladin je offline (nepripojený) aladin

Velmi pekne dakujem
brm brm

brm je offline (nepripojený) brm

živnostník
vladan
ja som dávala dopyt na vypracovanie reg. poriadku aj plánu a pýtali odo mňa 10.000,- Sk ... kus veľa sa mi to zdá ...
ja som somrovala v blave - výsledok: od 5 000 do 10 000 bischen zu viel
Luna Luna

Luna je offline (nepripojený) Luna

Baby táto téme je tu už X krát rozoberaná,dajte si do vyhladávača Registratúrny poriadok.Nájdete tam aj ceny. Je tam asi 230 príspevkov na túto tému,len treba hladať.Ja som si plán vypracovala sama,už som to dala na schválenie,nie je to také hrozné ako to vyzerá.
Jano1961 Jano1961

Jano1961 je offline (nepripojený) Jano1961

Dnes píšu v novinách v Národnej obrode, že aj živnostníci musia vypracovať
vlastný registratúrny plán od 1.1.2006. Nemusia ho dávať na rozdiel od
právnickych osôb na schválenie štátnemu orgánu.
V článku sa uvádza ,že sa majú archivovať napr. účtovníctvo,faktúry,bankové
výpisy 10 rokov. Teraz tí čo trebars účtujú v jednoduchom účtovníctve.
Platí to, že daňový úrad môže kontrolovať účtovné doklady za 5 rokov dozadu?
Je pravda ,že teraz by už nemal kontrolovať účtovníctvo za rok 1999?
Lebo podľa registratúrneho poriadku sa doklady účtovníctvo archivujú 10
rokov. Doteraz som žil s myšlienkou, ýe diklady za rok 1999 a nižší ročník
sa môžu skartovať. Ako to vlastne je,za akú dobu ma právo daňový úrad
robiť kontrolu pozadu.Štát sa opäť postaral,ako podnikateľom zneprijemniť
život administratívou...
Mohol by mi niekto vysvetliť otázku za aký čas dozadu ma právo DÚ
robiť kontroly a načo je dobrý registratúrny poriadok? Môj známy,živnostník,
skartoval účtovné doklady za rok 1999 . Je to v poriadku?
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Daňový úrad môže dodaniť daňovníka za r. 1999 až do 31.12.2005. tzn. že 5 rokov od konca obdobia v ktorom sa podalo daňové priznanie. T.j. za rok 1999 to bolo 31.12.2000
SZČO nemôže len tak skartovať doklady po 5 rokoch. Niečo musí archivavať 10 rokov, niečo 20 rokov atď.
Jano1961 Jano1961

Jano1961 je offline (nepripojený) Jano1961

Takže za rok 1999 daňový úrad ešte tento rok môže robiť a za rok 1998 nemôže?
Jano1961 Jano1961

Jano1961 je offline (nepripojený) Jano1961

...myslel som robiť daňovú kontrolu.
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Za rok 1999 má právo dodaniť. Za rok 1998 už mu zákon neumožňuje dodaniť, ale samozrejme môže si vyžiadať neaké doklady, ktoré je povinný podnikateľ archivovať a to ak robí kontrolu neakému inému podnikateľovi, ktorý s ním spolupracoval. Napr. podklady k DPH je povinný archivovať 10 rokov a taktiež myslím, že aj kontrola DPH môže byť až 10 rokov dozadu.
Opravte ma ak sa mýlim.
Jano1961 Jano1961

Jano1961 je offline (nepripojený) Jano1961

Dobre, trebars živnostník účtujúci v sústave jednodúcheho účtovníctva
ma archivovať trebars peňažný deník 5 alebo 10 rokov. Mám dojem,
že bola zmena na úschovu účtovných dokladov pre účely daňovej kontroly
na dobu 5 rokov. A ešte ku kontrole daňovým úradom za rok 1999?
Rok 2000+2001+2002+2003+2004 = 5 rokov.Môžu sa vyjadriť aj ostatní
diskutujúci k tejto téme.
anka1 anka1

anka1 je offline (nepripojený) anka1

Dadena
Spoločnosti s ručením obmedzeným sú povinné v zmysle zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach ... predložiť do júna 2005 vecne príslušnému archívu (pre BA - Ministerstvo vnútra SR, Archív hl. mesta SR Bratislavy, Primaciálne námestie č. 3, 815 20 Bratislava 1, ústredňa 54 43 32 48) na schválenie "Registratúrny poriadok a registratúrny plán".
Dadenka, v tej prílohe sú nejaké divné znaky. Nemôžeš to opraviť? Ďakujem veľmi pekne.
Jano1961 Jano1961

Jano1961 je offline (nepripojený) Jano1961

Nevie sa naozaj vyjadriť nikto iní k téme okrem Mušky a odpovedať mi
na otázky v ktorých mám pochybnosti?
Viki Viki

Viki je offline (nepripojený) Viki

žena
Jano1961 je to tak ako písala Muška

§45, ods.1, zákona 511/92 o správe daní a poplatkov....atď
hovorí, že DÚ nemôže dodaniť daňovníka po uplynutí 5 rokov od konca roka, v ktorom vznikla povinnosť podať daňové priznanie.... - t.j. za r. 1999 môže až do 31.12.2005.
Pekný deň
Viera
bea bea

bea je offline (nepripojený) bea

Je to tak, ako píšu Muška a Viki
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

Jano1961
Dobre, trebars živnostník účtujúci v sústave jednodúcheho účtovníctva
ma archivovať trebars peňažný deník 5 alebo 10 rokov. Mám dojem,
že bola zmena na úschovu účtovných dokladov pre účely daňovej kontroly
na dobu 5 rokov. A ešte ku kontrole daňovým úradom za rok 1999?
Rok 2000+2001+2002+2003+2004 = 5 rokov.Môžu sa vyjadriť aj ostatní
diskutujúci k tejto téme.
Podla zasad registratury plati ze lehota ulozenia sa pocita od konca roku kedy bol spis uzatvoreny. Tj. faktura z decembra 1999 ak bola urcena na vyradenie po 5 rokoch tak bude sa jej lehota 5 rokov pocitat od 1.1.2000. Tj 2000,2001,2002,20003, 20004 do vyradenia pojde v 2005.
Pri vyradeni sa spravidla dodrziava aj zasada ze pisomnosti sa vyraduju poodla planu, ktory platil v dobe ich vzniku, tj. v roku 1999.
Ale ak je vo fakture DPH, tie by sa mali skartovat po 10 rokoch, tie asi by sa skartovavat nemali, lebo spominana zasada je len zasada, kdezto lehota 10r je dana zakonom.
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať