Zavrieť

Porady

Rusenie letenky

Má niekto skúsenosť s rušením letenky?Mám letenku na jún do Kanady.Najradcej by som to zrušila.
Naposledy upravil ivka70 : 23.03.20 at 15:51
ivka70 urcite niekto ma taku skusenost, mas aj inu otazku?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Záleží na leteckej spoločnosti. Nájdi si ich stránku - zaručene tam bude postup. Bude tam možno i storno formulár, ktorý stiahneš a vyplníš, zašleš. A potom len čakať. Podľa spoločnosti a podľa dobe pred plánovaným odletom ti bude refundovaná cena letenky a strhnutý prípadný storno poplatok.

    Žiaľ - letecké spoločnosti sú niekedy nenažrané v tomto ohľade a storno poplatky si účtujú aj v prípade, že sa letenka stornuje i 3 mesiace pred letom (a to majú fúru času, aby let doobsadili a nemali by žiadnu stratu) - cenníky by mali mať. Často sú to 3% (ale niekedy i viac).
    buchač No nemáš chybu...no amen cma.
    Kuwa, zasa niečo tvrdíš a pritom to nemá ani hlavu a ani pätu.
    misoft Prečítaj si otázku!
    Má zabookovaný let a vystavenú letenku na JÚN!!!! Ako bude v júni? Vieš to povedať? Vieš, či už nebude zrušené obmedzenia, zákaz? Nie NEVIEŠ!

    Takže coronavirus v tomto prípade (ako dôvod) sa NEKONÁ! Zase reaguješ a to bez pochopenia stavu.

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    Koronavírus (ochorenie COVID-19) v uplynulých dňoch prekročil európske hranice, čím značne obmedzil možnosti bezstarostného vycestovania. V úvode februára bolo zrušených mnoho letov do Číny, avšak každý týždeň na zoznam rizikových krajín pribúdalo mnoho ďalších destinácií. Bolo nevyhnutné prijať ochranné opatrenia, a aj napriek vzniku ekonomických škôd, pozastaviť mnoho letov. Dnes je preto veľmi pravdepodobné, že váš let do destinácie zasiahnutej koronavírusom môže byť zrušený.
    Koronavírus: Vaše práva v prípade zrušenia letu

    Ako cestujúci v leteckej doprave máte práva plynúce z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 261/2004 (ďalej len „Nariadenie“).

    Zrušenie letu zo strany leteckej spoločnosti z dôvodu výskytu koronavírusu je považované za tzv. mimoriadnu okolnosť. Nakoľko ide o mimoriadnu okolnosť cestujúci nemajú právo na vyplatenie finančnej kompenzácie ani v prípade zrušenia letu menej ako 14 dní pred odletom.

    Práve z tohto dôvodu cestujúci môžu využiť:

    nárok na preplatenie 100% ceny letenky
    nárok na náhradný let

    V rámci týchto možností sa cestujúci môžu individuálne rozhodnúť. Výberom jednej z alternatív cestujúci stráca automaticky nárok na druhú. Vzhľadom na aktuálnu situáciu výskytu koronavírusu odporúčame zvoliť si prvú možnosť, nakoľko poskytnutie náhradného letu môže byť vzhľadom na uvádzané prognózy značne komplikované. Lehota na vrátenie 100% ceny letenky trvá v rozmedzí 1-8 týždňov.

    Koronavírus: Let nebol zrušený, ale z dôvodných obáv nechcete letieť
    V prípade, ak váš let do rizikovej destinácie nebol zrušený, ale obávate sa z dôvodu pravdepodobnosti nakazenia letieť, môžete požiadať svojho leteckého prepravcu o zrušenie letu. Niektoré letecké spoločnosti z tohto dôvodu vydali všeobecné prehlásenie (American Airlines, Emirates, United Airlines, Air France…), že sa vzdávajú svojich nárokov v prípade zrušenia letu, a cestujúci si môžu svoj let bez ďalších poplatkov zrušiť priamo u prepravcu. Bezplatné zrušenie letu si preto overte priamo u leteckej spoločnosti, s ktorou ste mali letieť.

    Koronavírus: Dovolenku zakúpenú v cestovnej kancelárii môžete bezplatne zrušiť
    Ak ste si naplánovali svoju dovolenku priamo prostredníctvom cestovnej kancelárie, môžete ju požiadať o odstúpenie od zmluvy bez zaplatenia storno poplatkov. V zmysle § 21 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch (..), je cestujúci „oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začatím zájazdu bez zaplatenia odstupného, ak v cieľovom mieste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti, ktoré významne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu cestujúcich do cieľového miesta.“ V tomto prípade máte právo na vrátenie všetkých platieb, ktoré ste cestovnej kancelárii zaplatili.

    Zdroj : internet..a každý má nejaký prehliadač

    Poznámka : dôležité nezvýrazňujem...

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.