Zavrieť

Porady

Ako postupovať, ak dlžník odmieta prevziať faktúru a pri prípadnom vymáhaní dlhu?

Dobrý deň!

Dovolím si Vás požiadať o radu v komplikovanej situácií:
Vlastníme maloobchodnú prevádzku. Jeden zákazník od nás opakovane odoberal tovar a v začiatkoch s ním neboli žiadny problémy - boli sme dohodnutí na platbe v hotovosti.

Takíto zákazníci, ktorí u nás často odoberajú tovar vo väčšom množstve u nás majú zošit, kam predavačka píše, aký tovar brali, príp. priniesli naspäť a na konci dohodnutého obdobia alebo akcie tovar vyúčtujeme a vysporiadame. Niekedy sa samozrejme stane, že je "otvorených" viac pracovných akcií naraz.

Tento zákazník, však po tom, čo samozrejme od nás vzal tovar na viacero akcií, jednak nedvíha telefón a ani ho neviem nijak kontaktovať.

Poznala som len meno a priezvisko tohto zákazníka, doteraz bol tovar predávaný klasicky cez kasu. Ani infomácia od iných o tom, kde býva, nebola správna, avšak podarilo sa mi pomocou katastra nehnuteľností zistiť jeho adresu a faktúru za tovar som mu tam poslala doporučene.

List u pani poštárky neprevzal a na eph.posta vidím, že je stále na pošte, takže predpokladám, že ani nemá v úmysle faktúry prevzal.

Chcem sa teda spýtať:
- čo robiť v prípade, že dlžník odmieta prebrať faktúru,
- aké máme možnosti pri riešení tohto sporu - samozrejme súdu by som sa najradšej oblúkom vyhla, to považujem až za naozaj krajné riešenie,

avšak jedná sa o nemalú sumu a nemôžem to nechať len tak.

Veľmi pekne ďakujem za Vás čas a odpoveď
veronikasad máš od neho podpísané prevzatie tovaru ? Predpokladám, že žiadna písomná obj. neexistuje ...
misoft Hmmmm.... predávať tovar a "evidovať" to v nejakom zošite... bez akýchkoľvek záruk, overenia... mám dojem, že peniaze za tovar NIKDY neuvidíte.
Poznáte len meno, priezvisko - neoverené...mohol dať meno svojho suseda, ktorého nemá v láske. A vy potom mu pošlete faktúrku - jasne že nepreberie, veď nemá dôvod.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    žiaľ, ťaháte za kratší koneic lana. Nebudete mať ako dokázať, že zákazník tovar prebral. Nemáte ani len jeho podpis. Nedal vám presnú adresu. Nemáte vlastne nič. Neviem, o akú sumu ide, ale nevidím to priaznivo. Aj ked by som ťa chcela potešiť

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    meno a priezvisko nemusí byť jeho. kľudne si ho mohol "požičať" od niekoho. predpokladám, že OP ste od neho určite nepýtali.

    riešenie? poučiť sa do budúcna a vyhnúť sa takto stupídnym postupom.

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Ak by išlo o obchodný vzťah, pozri § 340 až § 343 obchodného zákonníka. Predpokladám však, že dlžník nie je obchodník.

    Podľa občianskeho zákonníka môže ísť o § 563 - čas plnenia nie je dohodnutý, alebo o § 564 - čas plnenia je ponechaný na vôli dlžníka.

    Ak nebol čas dohodnutý, dlžník je povinný plniť deň po tom, čo ho vyzveš - inak je v omeškaní a platí aj úroky. Nemusíš ho vyzvať písomne, ale lepšie sa to dokazuje. Dôkazom by bola aj vrátená zásielka. Skús ale zavolať z iného telefonu pred svedkami, asi vtedy zdvihne a bude počuť výzvu. Potom máš 3 roky na vymáhanie dlhu.

    Ak nebol čas dohodnutý, môže ho určiť len súd, bez ohľadu na to, či ho vyzveš skôr. Vtedy sa nahrádza vôľa podľa § 229 CSP (prv § 161 ods. 3 OSP). Ak by to potom nesplnil, výkon rozhodnutia by však mohol byť až po ďalšom rozhodnutí súdu, ktorým by dlžníkovi uložil povinnosť plniť.

    Ako postupovať, ak dlžník odmieta prevziať faktúru a pri prípadnom vymáhaní dlhu?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.