Zavrieť

Porady

eShop na SVK, posielanie do UK. Ako s účtovníctvom faktúr?

Zdravím Vás,

veľmi jednoduchá otázka pre šikovného účtovníka/čku
Máme vytvorený model, kde Slovenská sro spustí eShop so zameraním sa na UK trh a produkty budú odosielané odtiaľto.
Ohľadom DPH/VAT to máme všetko jasné, aké sú prípady na diaľkový predaj.

Avšak, systém bude plne automatizovaný a očakávame cez 1000 objednávok mesačne. Shopify automaticky generuje faktúry, posiela ich zákazníkom, celý proces je automatizovaný.
Shopify (eshop platforma) takisto komunikuje a posiela dáta účtovnému systému.

Otázka:
Je postačujúce, ak v účtovnom systéme budú všetky jednotlivé predaje priradené pod "Shopify eshop" zákazníka?
Alebo musíme nastaviť, aby účtovný systém automaticky generoval a zapisoval nových zákazníkov pre každú jednu transakciu?

V prípade auditu samozrejme všetky adresy, objednávky a zákazníci sú prístupný v Shopify platforme a dajú sa vygenerovať komplet výstupy, avšak kopírovať všetky dáta automaticky do účtovného software je trošku moc.

Sú tu nejaké legislatívne požiadavky?
Musí mať každý jeden malý predaj (do 30-50 Eur) svoj vlastný účet a príjemcu - alebo môžu byť všetko v účtovníctve priradené iba pod "Predaj UK cez Shopify" a bude jasné, kde ďalej hľadať informcácie, ak bude treba.

Ďakujem krásne,
Matej
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dav je offline (nepripojený) Dav

    Dav
    Podľa mňa by sa na sumy do 100,- Eur dal uplatniť § 74, ods.3, písm. a) zákona 222/2004 o DPH "Platiteľ a zdaniteľná osoba, ktorá nie je platiteľom, môžu vyhotoviť zjednodušenú faktúru, ktorá neobsahuje
    všetky údaje podľa odseku 1. Zjednodušenou faktúrou je
    a) doklad za tovar alebo službu, ak cena vrátane dane nie je viac ako 100 eur; doklad nemusí obsahovať údaje
    podľa odseku 1 písm. b) a jednotkovú cenu podľa odseku 1 písm. g),"

    Onko je offline (nepripojený) Onko

    Onko
    zze/2002-431/10/1/b

    "označenie jeho účastníkov" - podľa mňa by ste mali do účtovníctva importovať minimálne aj meno/názov (označenie) zákazníka, keď už nie celé faktúry

    kukučka je offline (nepripojený) kukučka

    kukučka
    Máš odo mňa bod za veľmi zaujímavú otázku, aj keď na ňu neviem odborne odpovedať. Podľa mňa nemusí, respektíve by som konkrétneho zákazníka doložila len tam, kde by sa vyskytli reklamácie, zľavy, či niečo podobné. Pri používaní registračnej pokladne v kamennom obchode sa do tržieb účtuje sumár. Ak sa mýlim, odborníci ma opravia. Držím palce, príď aj o rok a napíš ako sa darí.

    eShop na SVK, posielanie do UK. Ako s účtovníctvom faktúr?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.