Zavrieť

Porady

Je predávajúci povinný po reklamácii tovaru a výmene za nový kus vydať záručný list kvôli novej záručnej dobe ?

Dňa 24.6.2019 som zakúpil čerpadlo. Predávajúci mi vytlačil blok a mylne som sa domnieval, že je priložený v krabici. Pro prekontrolovaní obsahu krabice v aute som zistil, že blok tam nie je. Predávajúci mi okamžite vytlačil náhradný nefiškálny doklad - všetko trvalo asi 3 minúty.

V tomto roku sa čerpadlo pokazilo. Reklamáciu mi uznali a čerpadlo vymenili za nový kus. Predávajúci ma upozornil, že kedže nemám originál doklad o kúpe, záručná doba na nové čerpalo začala plynúť dňom kúpy starého čerpadla. K novému čerpadlu mi však nebol dodaný ani záručný list. Ako podklad pri predĺžení záruky neuznáva predajca nefiškálny doklad.

Je predávajúci povinný vydať v tomto prípade záručný list kvôli novej záručnej dobe ? Myslím, že áno. Ako mám postupovať ďalej ?
6 komentárov     zbaliť
ivka70 Staci protokol z uznanej reklamacie, kde je napisane, ze bola riesena vymenou, tym padom bezi zaruka na vymeneny diel od datumu vymeny.
misoft Zarazil ma jeden fakt!
"Predávajúci mi vytlačil blok a mylne som sa domnieval, že je priložený v krabici."
To akože si si ten pokladničný doklad neprevzal? Nie je povinnosťou predavača dávať blok do krabice - ten sa vydáva zákazníkovi pri platení (a je jedno aký spôsob platby). V tomprípade ten doklad je tvoj problém.
A ako ivka poznamenala - pri každej reklamácii sa vyhotovuje protokol - a v prípade výmeny kus za kus - sa to vyznačí v protokole a záruka na NOVÝ - vymenený kus sa počíta od dátumu výmeny.
jelalim aj ked ma protokol k reklamacii, mal by mat k naslednej reklamacii aj povodny doklad o kupe.
ivka70 Doklad ma, aj ked len nahradny.
Slavomír11 Reklamačný protokol som nedostal, záručný list nemám, zostáva len dúfať, že čerpadlo vydrží roky rokúce alebo do dvoch rokov od kúpy...Ďakujem Vám za ochotu a Váš čas.
ivka70 Tak to nebola ani reklamacia, pravdepodobne aj povodny predaj je pochybny a podnikatel ti to vymenil, aby sa na jeho machinacie (asi danove) neprislo.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Je predávajúci povinný po reklamácii tovaru a výmene za nový kus vydať záručný list kvôli novej záručnej dobe ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.