1. krok -> mať ošetrený súhlas odberateľa s doručovaním "Elektronickej faktúry", napríklad v zmluvných podmienkach, písomne, emailom, alebo za súhlas sa dá považovať po predchádzajúcom upozornení aj samotná realizácia platby/úhrady za objednanú službu ... [súhlas sa vyžaduje okrem iného aj z dôvodu, aby takto doručovaná faktúra nebola považovaná za SPAM, ktorý je ako všetci vieme zakázaný :-) ]
2. krok -> zabezpečiť vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu [a tu je to o čom je táto problematika, ak je faktúra podpísaná napríklad ZEP-om, tak v prípade pokusu akokoľvek modifikovať jej obsah sa táto skutočnosť v prípade potreby preukáže jednoduchým porovnaním oboch faktúr na stranách dodávateľa a odberateľa atď.]
- ja osobne preferujem takýto spôsob aj za cenu zvýšených nákladov (chránim svoj záujem a je to profesionálne)
- dá sa faktúra ponúknuť napríklad na stiahnutie z Vašej klientskej zóny, alebo platobnej brány, ak to majú vyriešené.. (lepšie riešenie a netreba zabúdať ani na GDPR telefónne číslo, e-mailová adresa, úplne ideálne je okrem iného .Pdf súbor zabezpečiť aj heslom pre odberateľa...)
Riešení je pomerne dosť, závisí to samozrejme aj od toho o koľkých faktúrach sa bavíme, pretože 50€ za riešenie pre "ručné ZEP-ovanie" + 78€ za certifikát na 3 roky je podľa mňa prijateľné. Iste automatika už môže ísť od 400€ a viac.
(UPC mi posiela tiež faktúry PDF a bez ZEPu - platím online).