Zavrieť

Porady

výkaz na SP

Prosím Vás, posielali ste už niekto výkaz na SP za august internetom z Pohody? Mám natiahnutý nový upgrate, ale aj tak mi vypisuje chyby, neviem čo s tým.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Pidgey je offline (nepripojený) Pidgey

    Štastný človek :) Pidgey
    Hmmm,aj nam to vo stvrtok blblo,a ked sme volali na hotline do Pohody, ze vraj uz nieco riesili z SP, a mala by to zobrat....Ale sme to uz pootm neskusali, nechali sme to na pondelok..., tak zajtra uvidime

    Kája. je offline (nepripojený) Kája.

    Kája.
    Daj mi vedieť, či Vám to prešlo, ja som sa s tým včera trápila 2 hodiny a nič.

    Dada je offline (nepripojený) Dada

    Dada
    Kája.
    Daj mi vedieť, či Vám to prešlo, ja som sa s tým včera trápila 2 hodiny a nič.
    Neprišiel Vám mail z Pohody? Mne prišiel v tomto znení:
    Vážený zákazník,

    ak ste užívateľom ES POHODA i s modulom miezd a patríte medzi zamestnávateľov, ktorí odosielajú mesačné výkazy do sociálnej poisťovne elektronicky, určite ste už zaznamenali skutočnosť, že sa Vám stránku elektronickej podateľne nedarí otvoriť, príp. že sa otvára strašne pomaly, výkazy sa buď nedajú odoslať alebo po odoslaní systém vyhlasuje rôzne chyby, najčastejšie ide o chybu "nespĺňa podmienky XML schémy (nemá správnu štruktúru)".

    Napriek tomu, že na pobočkách sociálnej poisťovne Vám možno tvrdia, že problém je určite v softvéri, ktorý používate, nie je to celkom tak.

    Sociálna poisťovňa nezvládla prechod zasielania na novú štruktúru XML a nie je momentálne schopná prijímať výkazy ani v pôvodnej štruktúre. Svedčí o tom i fakt, že v posledných dňoch im stránka nefungovala vždy, je pomalá a dnes sa tam dokonca objavilo hlásenie o zistení závažného problému:



    [IMG]cid:image001.gif@01C6D808.E8836120[/IMG]





    Vzhľadom k tomu, že sociálna poisťovňa s nami i s ostatnými softvérovými firmami komunikuje, priznali technický problém, na základe čoho sme ich požiadali, aby vydali verejné stanovisko k danej situácii i na stránke www.socpoist.sk a aby informovali i svoje pobočky o tom, že technický problém je na ich strane, pretože podľa Vašich informácií, v každom regióne si pobočky sociálnej poisťovne "vymyslia" svoju verziu.

    Veríme, že tak v najkratšom čase zástupcovia sociálnej poisťovne urobia.



    Prečo vlastne problém s elektronickým zasielaním vznikol?

    Aby ste boli viac informovaní o tom, čo sa s elektronickou podateľňou sociálnej poisťovne deje, zasielame Vám i nasledovné informácie:

    Vzhľadom na zmenu legislatívy, ktorá je platná od 1.8.2006 bolo potrebné, aby sociálna poisťovňa upravila i mesačné výkazy a tiež štruktúru mesačných výkazov vo formáte XML. Sociálna poisťovňa novú štruktúru pripravila, rozposlala softvérovým firmám a mala pre ne spustiť i testovaciu stránku, ktorá bohužiaľ do dnešného dňa nefunguje tak ako by mala.

    Na základe nových materiálov/podkladov sme i my začali programovať novú štruktúru 2.5 a snažili sme sa ju otestovať, čo však vzhľadom na doteraz pretrvávajúcu nefunkčnosť testovacej stránky nebolo možné.

    Keďže sociálna poisťovňa vyhlásila, že v pôvodných schémach 2.4.1 bude možné zasielať výkazy až do konca roka 2006, netlačili sme na sociálnu poisťovňu, aby testovaciu stránku sprevádzkovali i pre novú štruktúru 2.5.



    V tomto čase by sa cez elektronickú podateľňu mali dať teda zaslať i výkazy v schéme 2.4.1 (tú POHODA obsahuje v posledných zverejnených verziách 8300, príp. i v update 8301) i výkazy v novej schéme 2.5 (novú schému máme pripravenú, ale neobsahuje ju zatiaľ žiadna oficiálne zverejnená verzia programu POHODA, zverejniť ju bez otestovania by nebolo v súlade s našimi internými predpismi).

    Momentálnym výsledkom však je skutočnosť, ktorú ste i sami spozorovali a to, že nie je možné odoslať výkazy ani v starej XML štruktúre a ani v štruktúre novej, o čo sme sa pokúšali zase my z našich testovacích verzií.





    Čo z toho vyplýva pre užívateľa?

    Napriek tomu, že viacerí z Vás už majú mzdy za august vytvorené, termín na elektronické zaslanie výkazov je 8 dní od výplatného termínu. V tomto termíne by sa problémy so zasielaním mali odstrániť. Ak odstránené nebudú, bude sociálna poisťovňa informovať platiteľov o ďalšom postupe, príp. Vám ďalšie informácie poskytneme my. Akonáhle bude elektronická podateľňa fungovať, ihneď začneme odosielať testovacie XML súbory, prípadné zistené chyby odstránime a zverejníme update, ktorý bude obsahovať generovanie XML súborov už iba do novej štruktúry 2.5.



    Vás, ako užívateľov, by sme v súvislosti s týmto problémom chceli poprosiť o porozumenie a trpezlivosť. Momentálne však ani my nemôžeme urobiť viac, ako čakať na oficiálne vyhlásenie sociálnej poisťovne o ďalšom postupe, príp. čakať na bezproblémové spojazdnenie ich servera.



    Za pochopenie ešte raz ďakujeme.

    S pozdravom
    Ing. Zuzana Paukova
    produkt manažér


    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.