Zavrieť

Porady

Invalidný dôchodok, opatrovateľský príspevok

Dobrý deň, potrebujem radu.
Mam 61 rokov. Pracujem ako opatrovateľka v Rakúsku, mam živnosť. Vlani v októbri mi bola diagnostikovaná znova po 2 rokoch rakovina. Bola som na PN ke, ta mi ale skončila 9.4.2021. Ako živnostník v Rak. mam PN len 180 dní v roku. Moj stav sa stále zhoršuje, šanca, že sa vrátim do prace je minimálna.
Zostala som bez príjmu, stará sa o mňa matka. Chcela by som jej vybaviť príspevok na opatrovanie, lebo ma si mnou dosť roboty. Sebe invalidný dôchodok a asi aj ZTP. Neviem, na čo mám nárok, nejaké kompenzačné pomôcky, posteľ a pod. Ani neviem, kde to hľadať, kde vybaviť.
Prosím, poraďte, navigujte. Ja nemám ani psychické sily niečo hľadať a zisťovať na nete. Vopred ďakujem za pomoc.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    Všetky info: www.upsvr.gov.sk - peňažné príspevky na kompenzáciu
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    hanelie Kontaktujte up v mieste kde bývate resp máte trvalé bydlisko, vypýtajte si formuláre k žiadosti o opatrovateľský príspevok, formulár pre vášho všeobecného lekára - ten napíše správu - nezávisle od úp požiadajte o invalidný dôchodok na sociálnej poisťovni
    hanelie ZŤP si musíte vybaviť práve na ÚP inak sa nedá vybaviť žiadny príspevok