Dobrý deň,
VSE mi zaslalo v júni 2020 faktúru za obdobie 24.8.19 - 16.6.20, z ktorej mi bol vrátený určitý preplatok. Na faktúre však bola spotreba 0, čo som si ja nevšimla. Teraz mi poslali faktúru za to isté obdobie, s vysokým nedoplatkom. Volala som späť, bolo mi povedané, že je to vyrovnávacia faktúra za dané obdobie, lebo na predchádzajúcej nebola reálna spotreba. Spísala som podnet, prečo neurobil prevádzokovateľ odber v roku 2020, keď miesto bolo dostupné a bolo mi povedané, že to bolo v dôsledku pandemickej situácie. V princípe teda ja ako domácnosť mám niesť následky toho, že ma vôbec neinformovali, že neprídu spraviť odpočet, nežiadali ani o zaslanie fotky stavu na elektromere, ani o preventívne navýšenie preddavkov. Snažím sa to nejako riešiť, lebo ma irituje princíp, že spravili chybu a neponúkli dialóg o nejakých alternatívach. Som ochotná za tú spotrebu samozrejme zaplatiť, ale chcem aby aj VSD a VSE niesli zodpovednosť za chybu, ktorú urobili a platby nejako rozdelilo (nie vo forme splátkového kalendára, nechcem svietiť ako dlžník). Navrhla som v ďalšom podnete/sťažnosti navýšenie mesačných platieb na naslednujúce obdobie tak, aby obsahovali potrebný preddavok plus alikvotnú čiastku spomínaného nedoplatku, ale nedúfam, že to akceptujú. Máte prosím nejaké návrhy, ako by som túto situáciu mohla riešiť? Pre upresnenie, som obyvateľkou domu, v ktorom sú tri bytové jednotky a každá má samostatný elektromer. Viem, že susedovi takisto prišiel nedoplatok a spomenula som mu, aby to nenechal len tak.