Zavrieť

Porady

Akým spôsobom sa môžem odvolať voči nedoplatku na VSE faktúre?

Dobrý deň,

VSE mi zaslalo v júni 2020 faktúru za obdobie 24.8.19 - 16.6.20, z ktorej mi bol vrátený určitý preplatok. Na faktúre však bola spotreba 0, čo som si ja nevšimla. Teraz mi poslali faktúru za to isté obdobie, s vysokým nedoplatkom. Volala som späť, bolo mi povedané, že je to vyrovnávacia faktúra za dané obdobie, lebo na predchádzajúcej nebola reálna spotreba. Spísala som podnet, prečo neurobil prevádzokovateľ odber v roku 2020, keď miesto bolo dostupné a bolo mi povedané, že to bolo v dôsledku pandemickej situácie. V princípe teda ja ako domácnosť mám niesť následky toho, že ma vôbec neinformovali, že neprídu spraviť odpočet, nežiadali ani o zaslanie fotky stavu na elektromere, ani o preventívne navýšenie preddavkov. Snažím sa to nejako riešiť, lebo ma irituje princíp, že spravili chybu a neponúkli dialóg o nejakých alternatívach. Som ochotná za tú spotrebu samozrejme zaplatiť, ale chcem aby aj VSD a VSE niesli zodpovednosť za chybu, ktorú urobili a platby nejako rozdelilo (nie vo forme splátkového kalendára, nechcem svietiť ako dlžník). Navrhla som v ďalšom podnete/sťažnosti navýšenie mesačných platieb na naslednujúce obdobie tak, aby obsahovali potrebný preddavok plus alikvotnú čiastku spomínaného nedoplatku, ale nedúfam, že to akceptujú. Máte prosím nejaké návrhy, ako by som túto situáciu mohla riešiť? Pre upresnenie, som obyvateľkou domu, v ktorom sú tri bytové jednotky a každá má samostatný elektromer. Viem, že susedovi takisto prišiel nedoplatok a spomenula som mu, aby to nenechal len tak.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Ak tam mas realnu spotrebu, nemas sa voci comu odvolat.
    Nic navyse ti nezauctovali. Ani chybu nespravili, zuctovali to s podkladmi ,ake mali, aj prvy aj druhy krat.
    Neviem ,aku zodpovednost chces od nich navyse.
    Mala si reklamovat uz ten prvy preplatok, ze ti tam chyba spotreba.

    Asi jedine, co mozes, tak poziadat o splatkovy kalendar.
    Ine riesenie tam nevidim.

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft

    VSE UPOZORŇOVALA na tento fakt, že sa NEBUDÚ robiť FYZICKÉ odpočty, ale že odberateľ si má urobiť samoodpočet, ten zaslať na VSE (listom, e mailom), alebo to vykonať on-line cez ich portál, alebo aplikáciou https://play.google.com/store/apps/d...et&hl=sk&gl=US
    Takže to nie je chyba VSE, ale TVOJA chyba, že sa sa o to nezaujímala, ale len čakala a čakala.
    Ja som takto minulý rok urobil cez aplikáciu (a trvalo mi to LEN 2 minúty) a prišiel mi PREPLATOK! A stavy sedeli. Tento rok som to urobil rovnako - cez aplikáciu.
    Pokiaľ mobil nemá čítačku EAN kódov - stačilo len zadať ČOM, stav a fotku elektromeru. A odoslať.
    A fertig!
    Naposledy upravil misoft : 20.06.21 at 22:30
    5 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    buchač VSE UPOZORŇOVALA na tento fakt, že sa NEBUDÚ robiť FYZICKÉ odpočty, ale že odberateľ si má urobiť samoodpočet, ten zaslať na VSE (listom, e mailom), alebo to vykonať on-line cez ich portál, alebo aplikáciou
    Takže to nie je chyba VSE, ale TVOJA chyba, že sa sa o to nezaujímala, ale len čakala a čakala.
    Ja som takto minulý rok urobil cez aplikáciu (a trvalo mi to LEN 2 minúty) a prišiel mi PREPLATOK!
    =====================
    Či chyba odberateľa alebo dodávateľa, to teraz neriešim.

    Zaujalo ma to tvrdenie ohľadom faktu, že VSE vraj NEBUDE robiť FYZICKÉ odpočty.
    No ja teda veru neviem, že ako je to u vás...ale aj moje nehnuteľnosti patria pod VSE a ani na jednu som nerobil doteraz samoodpočet.
    ...a na stránke VSE som tiež nenašiel nejaké upozorňovanie.

    Nechcel si náhodou povedať skôr to, že emailom (listom) sa malo na VSE zaslať výšku zálohovej platby ??? Či ostane v pôvodnej sume alebo sa zmení ?
    ivka70 Su rozne odberne miesta, na niektorych sa odpocet robi automaticky, na tych starsich este treba prist a fyzicky odpisat stav.
    buchač ivka70 (Dnes 06:39) Su rozne odberne miesta, ...
    =====================
    Vravím snáď opak ?
    Ja tvrdím, že misoft dal zavádzajúcu info...lebo VSE predsa robí FYZICKÉ odpočty.
    misoft Ty tvrdíš jedno, ja tvrdím druhé a tu to máš:
    https://www.webnoviny.sk/venergetike...eby-elektriny/
    https://www.energie-portal.sk/Dokume...mi-105968.aspx
    Takže - skús niekedy aj uvažovať a nie ihneď niečo vyhlasovať za somarinu. To, že TY neodpočítavaš, ale chodia k tebe, tak len preto, že asi máš prístup k elmeru bez toho, aby sa s tebou stretli. Ale v mestách takto odporúčali.
    Mimochodom - minulého roku VSE dávala tieto oznámenia aj do všetkých domov a panelákov.
    Zdrž sa svojich invektív - ak to u teba odpočítavajú, neznamená to, že to robia všade.
    buchač misoft (Dnes 22:29) Ty tvrdíš jedno, ja tvrdím druhé a tu to máš:
    https://www.webnoviny.sk/venergetike...eby-elektriny/
    https://www.energie-portal.sk/Dokume...mi-105968.aspx
    Takže - skús niekedy aj uvažovať a nie ihneď niečo vyhlasovať za somarinu. To, že TY neodpočítavaš, ale chodia k tebe, tak len preto, že asi máš prístup k elmeru bez toho, aby sa s tebou stretli. Ale v mestách takto odporúčali.
    Mimochodom - minulého roku VSE dávala tieto oznámenia aj do všetkých domov a panelákov.
    Zdrž sa svojich invektív - ak to u teba odpočítavajú, neznamená to, že to robia všade.
    =============================
    Samozrejme, že tvrdím !
    Pre mňa je dôležité z linkov nasledovné :
    " Energetici z východu ponúkajú samoodpočet spotreby elektriny.
    Východoslovenská distribučná pilotne oslovila časť odberateľov, u ktorých je termín ročného vyúčtovania práve v apríli. "

    Inými slovami povedané (musím ti vysvetliť obsah vety, lebo si zjavne mimo) tu ide o to, že ponuka nie je berná minca...je to len voľba odberateľa a nie nutnosť, ba povinnosť ? Capisci ???
    Prečítaj si ešte raz a poriadne svoje linky a možno prídeš na iné myšlienky a zmeníš názor...a povedané formou inektívy, nebudeš tu dávať somariny.
    ---------------------------------
    ...a čože si to vlastne napísal v predchádzajúcom komente ? Nuž toto :
    " VSE UPOZORŇOVALA na tento fakt, že sa NEBUDÚ robiť FYZICKÉ odpočty, ale že odberateľ si má urobiť samoodpočet, ten zaslať na VSE (listom, e mailom), alebo to vykonať on-line cez ich portál, alebo aplikáciou. "

    Ak pouvažuješ, tak pochopíš, kam mierim.
    ...a teraz invektíva = ...uvažuješ ty niekedy vôbec ?
    -----------------------------------
    Znova zopakujem ?
    Nedostal som žiadne upozornenie takéhoto znenia ani do jednej schránky mojich nehnuteľností.
    ...a znovu invektíva = ...ak ste vy dostali nejaké upozornenie ohľadom odpočtu, tak to neznamená, že tak sa vykonalo všade.
      zbaliť

    Akým spôsobom sa môžem odvolať voči nedoplatku na VSE faktúre?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.