Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Dobrý deň,
v TPD som kúpil PC za 2420 EUR. Po zapnutí nespustil sa OS W10 a objavila sa správa:Žiadny signál a monitor zostal čierny.
Zopakoval som to, s rovnakým výsledkom,preto som počítač odniesol do TPD-reklamačné oddelenie.
Žiadal som vrátiť peniaze, nakoľko neuplynula lehota 14 dní.
Peniaze mi odmietli vrátiť, nakoľko som síce počítač objednal prostredníctvom internetu, ale zaplatil v pokladni. Tovar mi vydali mimo predajňu o poschodie nižšie.
Počítač poslali do servisu, kde zistili, že počítač je HW v poriadku, ale bolo nutné preinštalovať Windows 10 a vykonať upgrade BIOSu. Podľa môjho názoru sa tak dokázalo, že mi predali nefunkčný tovar. Počítač pracoval cca tri týždne a objevila sa rovnaká chyba. Pomocou F11 vrátil som počítač do pôvodného stavu, ale pracoval len 2 týždne a znovu čierna obrazovka. Momentálne je PC druhýkrát v reklamácii.
Prosím poraďte mi, mám dôvodné podozrenie, že TPD nemá záujem riešiť reklamáciu a len naťahuje čas.
Poslal som podnet na SOI, ale zatiaľ sa neozvali.
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
Ak ti tovar vyslovene "vydali" v rámci zákonnej lehoty 14 dní (aj keď si platil v hotovosti) , stále si mal možnosť tovar vrátiť bez udania dôvodu.
"Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa máte právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní bez udania dôvodu. Toto právo sa vzťahuje na fyzické osoby nepodnikateľov."
Nakoľko tovar si objednával z internetu a iba si to prevzal na predajni, do 14 dní od toho dňa si mal možnosť tovar vrátiť v pôvodnom stave bez udania dôvodu.
Ak ti v rámci 14 dní od prevzatia tovaru odmietli odstúpenie od zmluvy, porušili Zákon o ochrane spotrebiteľa. Aktuálne znenie tohto zákona je uvedené v Zákone č. 108/2024.
Zatial postupovali v sulade so zakonom.
Na vybavenie reklamacie maju 30 dni.
Vratit pocitac si nemohol nie preto ,ze si platil v hotovosti, ale preto ,ze si uz aktivoval licenciu, ten dovod platby v obchode to nemohol byt.
Pri opakovanej tretej reklamacii s uznanou tou istou chyby mozes ziadat odstupenie od zmluvy.
No - mali pravdu - ty si REKLAMOVAL - teda postupovali podľa zákona.
Keby si ho chcel vrátiť v rámci 14-dní - tak by ti peniaze vrátili. Že si platil pri prevzatí, že si to prevzal na predajni (v prípade predaja na diaľku je to potom výdajné miesto) - potom by museli prevziať a vrátiť peniaze.
Teraz len čakaj, ako sa to vyvinie.
Pre ivka70 - on reklamoval HW - stroj, SW - OS je niečo iné. Licenciu do toho nepleť. Licencia z aktivovaného stroja sa dá odobrať (a oni to vedia) cez M$ server.
V cene PC bola i licencia (OEM) na daný PC - takže sa deaktivuje licencia na OS a on by mal dostať plnú cenu (prípadne mínus za prípadné náklady s deaktivovaním, kontrolou PC).
Ale ako hore písal - PC a OS ani asi nemal aktivovaný - pretože by to musel cez M$ účet, ale ten asi (pre nefunkčnosť komponentu) ani nezaregistroval na M$.