Zavrieť

Porady

Predaj PC hier - dane

Zdravím,
mal by som otázku ohľadom platenia daní z predaju hier, momentálne som ešte študent SŠ (v sept. už VŠ)
Nákup hier je mimo faktúr, od súkromnej osoby (známy), celkový obrat menej ako 100 000.
Na predaj používam portály typu bazos, aukro, eneba, gamivo a podobne (bez vystavovania faktúr).
Na zakláde čoho/koľko mám odviesť €? Nie som ani živnostník, ani firma. Profit presahuje 1000€.
Ďakujem veľmi pekne za každú radu a skúsenosť, všetko mi momentálne pomôže.
4 komentárov     zbaliť
veronikasad známy pri takom obrate ako píšeš nemá žiadne oprávnenie na podnikanie ?
Protect nemá
Chobot No myslím, že daňový úrad by asi veľmi zaujímali na tie jeho hry....

A aké hry predáva ten tvoj kamarát (a aj ty)? On tvorí nejaké hry a tie predáva ako svoj softvér? Alebo predáva nejaké hry, ktoré niekde nakúpil?

Ak nechceš mať problémy s daňovým úradom, alebo nebodaj s kriminálkou, tak sa prestaň tejto aktivite venovať a radšej sa zamestnaj v nejakej firme, ktorá legálne predáva PC hry.
misoft Takže - ty budeš predávať hry, ktoré ti on doda, pričom on nie je registrovaný distribútor. Sú to kradnuté hry a ich predajom by si páchal trestnú činnosť v spolupodielníctve. Predaj nelegálnych kópií digitálneho tovaru, nedovolené podnikanie, krátenie daní a poistného - tak si to spočítaj, koľko ti to vynesie? Možno pár tisíc € a pár rokov v base.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤