Zavrieť

Porady

Je aj dnes správny postup: vytlačím faktúru, podpíšem ju, oskenujem a pošlem e-mailom odberateľovi?

Ahojte,

chcel by som sa opýtať, či si ešte aj dnes môže živnostník evidovať služby dodané počas mesiaca v nejakom fakturačnom programe, na konci mesiaca si vytlačiť súhrnnú faktúru, podpísať ju (podpis vyžaduje odberateľ) a odoslať odberateľovi ako PDF prílohu e-mailu?

Alebo sa to takto robiť nemôže, kvôli príliš veľkému počtu transformácií účt. záznamu? Viem, že v Zákone o účtovníctve je počet transformácií obmedzený, nejako sa ale neviem rozhodnúť, kedy v takomto prípade dochádza k transformácií účt. záznamu a či je to 1x alebo 2x. Vopred vám ďakujem za odpovede.
Naposledy upravil Peter Fox : 05.09.22 at 19:44 Dôvod: Upresnenie
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Čo máte v zmluve/objednávke? Fakturuje sa po každej dodanej službe, alebo mesačne?
    O aké služby ide?
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Peter Fox Z hľadiska zmluvy/objednávky je takýto postup v poriadku a zmluvné dojednania spĺňa. Tu nejde o to, že by bol nejaký problém medzi dodávateľom a odberateľom, Odberateľ služieb nemá nič proti tomuto postupu (dokonca to podpisovanie faktúry sám vyžadoval - i keď to nevyžaduje zákon). Fakturuje sa mesačne, ide o počítačové služby, ale s tým tiež nie je problém.

    Moja otázka smeruje k tomu, či sa faktúra môže vytlačiť, podpísať, naskenovať a poslať odberateľovi a neporuší sa tým náš Zákon o účtovníctve - konkrétne pravidlá o transformovaní účtovných záznamov do inej podoby.
    avalik môj účtovný program umožňuje pri generovaní faktúry pridať naskenovaný podpis ... a aj obrázok "pečiatky" BEZ PEČIATKY - pre inštitúcie, ktoré nechápu, že nie je povinnosť používať pečiatku

    takže či tlačíš a podpíšeš a nasledne naskenuješ a odberateľovi pošleš sken podľa dohody, je to v poriadku, ty si dáš do účtovníctva podpísaný originál alebo môžeš elektronickú verziu, ten istý súbor čo si poslal odberateľovi
    Peter Fox Vďaka za odpoveď - pochopil som to teda tak, že prvé vytlačenie faktúry (pred podpísaním) sa asi nepovažuje za transformáciu účtovného záznamu. To som potreboval vedieť. Okrem iného aj kvôli tomu, aby som mal jasno v tom, či je možné neskôr napr. daňovej kontrole predložiť elektronickú verziu faktúry (sken s podpisom) a nebude sa to považovať za dvojitú transformáciu tohto istého účtovného záznamu.
      zbaliť

    Je aj dnes správny postup: vytlačím faktúru, podpíšem ju, oskenujem a pošlem e-mailom odberateľovi?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.