Ahojte, poprosím o radu.
Živnostník kúpil cez CETELEM televízor (Zmluva o poskytnutí spotrebiteľského úveru), celková hodnota TV je 49.990,-. Na mieste zaplatil 20.000,- v hotovosti a zvyšok bude splácať v 12-tich splátkach po 2.499,-. Na zmluve má uvedené toto:
Predajná cena tovaru - 49.990,-
Priama platba - 20.000,-
Výšky úveru - 29.990,-
Tento TV však kúpil do prevádzky svojej s.r.o., kde je jediným spoločníkom. Spravil to tak, pretože by mu ako s.r.o. ten TV na úver nedali.
Viete mi prosím poradiť ako to celé zaúčtovať? Najmä to účtovanie u živnostníka. Môže to byť takto?:
1. nákup TV 20.000,- (VOZD)
2. úver 29.990,- (VNZD - zaevidovať cez záväzky?)
3. mesačné splátky 2.499,- )VOZD - čiastočná úhrada záväzku?)
4. zaradenie TV do DHM 49.990,-
5. následné vyradenie z DHM a vystavenie OF na s.r.o. 49.990,- ?