SZČO v prvom roku podniknia (2023) dodával dlhodobo služby v zahraničí jednej spoločnosti.
V zmluve mali dohodnuté, že daná spoločnosť uhradí náklady na ubytovanie. Ukázalo sa, že v praxi firma nemohla mať takýto výdavok za "nezamestnanca" a navrhli, že si teda
živnostník bude ubytovanie hradiť sám a náklady mu "preplatia", teda fakturovať im náklady 1:1.
Dnes už vieme, že to bolo veľmi nešťastné riešenie pre SZČO - pre obidve strany bola forma spolupráce nová skúsenosť, nebol tam zlý úmysel. Pri spracovaní daňového priznania "vyšlo slnko" -
že tieto "náklady" ako faktúry vstupujú do obratu, čo je priam likvidačné (jedná sa o vysoké sumy) ak z toho má platiť daň. Viem, viem, ale stalo sa...
Má niekto dobrú radu, ako to korigovať? Ocením akýkoľvek nápad - fakturovať ako doplnkové služby?; resp. ako zahrnúť do výdavkov....?
Ospravedlňujem sa za laicky formulovanú otázku - nepodnikám ani neúčtujem, snažím sa len pomôcť "núdznemu" a zatiaľ som v zákonoch možné riešenie nenašla... tak som tu pre fundované rady skúsených odborníkov

Ďakujem veľmi pekne!