Dobrý deň, rád by som sa opýtal, na konkrétnu situáciu.
Poškodil som vec patriacu firme, ktorá je platiteľom DPH, cez poistenie hmotnej zodpovednosti zamestnanca, firma dostala zaplatené od poisťovne iba čiastku očistenú o moju spoluúčasť a DPH. Firma vystavila faktúru na moju osobu, aby som mohol poslať poisťovni danú faktúru, koľko stála oprava a podobne, keďže firma nedostala čiastku DPH, tak ju teraz žiada vyplatiť odo mňa. Viete mi poradiť, ako sa to vlastne rieši, aby som mohol firme povedať, ako to má zaúčtovať, prípadne ako si má uplatniť to DPH, aby ho nepýtali po mne?
Nakoľko od poisťovne som dostal odpoveď, že plnenie bolo v súlade s platnými právnymi predpismi a že si nemôže odo mňa žiadať preplatiť DPH a že konkr. čiastku si vedia uplatniť, ale zrejme o tom nič nevedia a ako, tak by som bol rád, keby som dostal odpoveď a mohol im to teda vysvetliť.
Ďakujem za radu. :-)